Anonym bruker Skrevet 24. november 2008 #1 Skrevet 24. november 2008 Barnet mitt er 3 måneder. 1 Har hørt at man kan vaske flaskene i oppvaskemaskin fra 3månedersalderen - mao slutte å koke dem. Selv om jeg er drittlei av kokinga kjenner jeg at jeg er litt skeptisk til å "bare" vaske i maskinen, selv om den holder 65C. Hva gjør dere andre? Noen som har opplevd at barna fikk vondt i magen når en sluttet å koke? 2 Har også lest at smokkene skal gnis med grovt salt med jevne mellomrom, men har aldri gjort det selv. Noen som vet hvorfor man skal gni med salt? Gjør dere andre dette???
Anonym bruker Skrevet 25. november 2008 #2 Skrevet 25. november 2008 Hvis du koker flasker i kjele så skjønner jeg du er dritt lei. Jeg hadde en flaske sterilisator med plass til 6 flasker og tilbehør. Tok benkeplass, men var gull verdt. Synes det var enklere enn oppvaskmaskin, så jeg holdt på til gullet var 7 mnd. Man får også micro sterilisatorer, litt mindre, men veldig kjekke. Tror de anbefaler å koke flaskene hvertfall til 4 mnd. Har ikke hørt om salttrikset. :-)
Anonym bruker Skrevet 25. november 2008 #3 Skrevet 25. november 2008 Husker ikke helt, men tror jeg gjorde det til gutten min var 5 mnd ca... Jeg har avent sin micro-steamer (heter det det?). Den er kjempe grei! plass til 4 flasker, og det er ikke så stress som å koke i kjele ihvertfall:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå