2 fine små Skrevet 24. november 2008 #1 Skrevet 24. november 2008 Bare et lite råd fra vår babysvømmingintstruktør: Babyen blir da konstant kald, fordi man i utgangspunktet er våt og ullen "holder på temperaturen" - altså man ivaretar kaldt vann og kald luft (fra vannet og fra luften) når man tar babyen opp og ned av vannet. Ull virker omvendt når man i utgangspunktet er tørr, da holder ullen på varmen (som skilles ut fra kroppen) når man er tørr og tørr evt tørr men litt fuktig, om dere skjønner. Men i direkte vannkontakt er det ikke bra visstnok. Har aldri sett noen som bruker dette, men det var noen som spurte forrige fredag på babysvømming og det ble virkelig frarådet på det sterkeste, var en sånn misforstått forsiktighetsgreie visstnok.
Zikosu og William Skrevet 24. november 2008 #2 Skrevet 24. november 2008 hæh?? mener du det er noe som bruker ulltøy på babyen I VANNET?? trodde ikke man skulle ha på de noe annet enn sånn bleie og evt noe søtt badetøy jeg... men å ha på babyen ulltøy før og etter bading må da være bra...eller??
Gjest Skrevet 25. november 2008 #3 Skrevet 25. november 2008 I vannet ??? Har ikke tenkt tanken på å ha på han klær da - mye av poenget er jo at de skal kjenne vannet strømme mot kroppen. Og babyen skal være godt nedi vannet, ikke over.
2 fine små Skrevet 25. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 25. november 2008 Var visst i vannet ja, og jeg har aldri prøvd, men det var bare noe man skulle unngå spesielt på små babyer, som ikke produserser så mye varme enda, virker jo logisk. Når dette rådet kom litt sånn uten videre, må det jo kanskje være fordi noen har brukt det i selve vannet. Men ull før etter og hele tiden i denne kulden, det må jo være superbra... Er ikke av den mest bekymrede typen selv, men dette ull i vann konseptet, tror jeg det er verdt å styre unna. Akkurat som man ikke skal pakke babyen FOR mye inn, det er heller ikke bra, litt i andre enden av skalaen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå