Nilu♥ Skrevet 24. november 2008 #1 Skrevet 24. november 2008 Hva mener dere om dette temaet? Privat og i nærmiljøet...
Alvepike Skrevet 25. november 2008 #2 Skrevet 25. november 2008 Personlig merker vi ikke noe til den . Ikke i nærmiljøet heller. Men slike ting tar gjerne litt tid før de får konsekvenser. Uansett det er vel helst de som har lån til opp over ørene som kommer til å merke den.Og det har ikke vi.
En liten mamma Skrevet 25. november 2008 #3 Skrevet 25. november 2008 Vi har merket det på rentene på huslånet ja. Selv om vi ikke har så sinnsykt høyt lån så er det blitt et par tusenlapper mer å betale i renter i måneden. Men nå byttet vi bank, og fikk mye bedre betingelser så det ble bedre. Ellers syns jeg ikke det er store forskjellen, men det ligger litt i bakhodet så vi lar være å kjøpe store og kostbare ting som vi ikke egentlig trenger.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2008 #4 Skrevet 25. november 2008 vet at det er mange som allerede har mistet jobbene sine en båtfabrikk (askeladden) på vestlandet gikk jo nylig konken og et par hundre mistet jobben... Er flere store selskap som står i fare for konkurs også - tror mye kommer til å skje på nyåret. Virker som om det er mange som ikke bryr seg - det angår liksom bare folk med dress og slips. Men glem ikke at disse folkene med dress og slips ofte er arbeidsgiveren deres.
Ranveig R Skrevet 25. november 2008 #5 Skrevet 25. november 2008 Halvparten av kollegaene til mannen min har blitt permittert, og kjem til å vere det i nokre mnd antagelig. Det er trelast det er snakk om her, og byggebransjen er ikkje like ivrig som vanleg. Vinteren pleier å vere mindre travel enn sommaren (naturleg nok), men så ille som dette har det ikkje vore før. Ellers betaler vi ein del hundrelappar meir på huslån pr mnd enn vi gjorde for eit år sidan.
Gjest Lykkeliten2 Skrevet 25. november 2008 #6 Skrevet 25. november 2008 Ja. men vi bor i spania hvor det er verre enn i norge. Vi har hatt veldig lite penger veldig lenge naa.. begynner aa bli lei. Alt han tjener gaar til huset og faste regninger, og jeg tjener ingenting
Moi 32 Skrevet 25. november 2008 #7 Skrevet 25. november 2008 Ikke personlig. Har begge "sikre" jobber, og vi kjøpte hus i fjor sommer hvor renta allerede var høy og vi var klar over at den kom til å stige. Men vi bor på sørlandet, og svært mange her nede(særlig hos båtfabrikantene) er blitt permitert den siste tiden.
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 25. november 2008 #8 Skrevet 25. november 2008 Har bedre økonomi enn noen sinne, men det kommer jo av at jeg er gått ut i jobb og at sambo er ferdigutdannet.. Har bare studielån å betale, men lurer på å hive oss inn i huskjøpernes marked om ikke så lenge.. Vi får se...
Gjest Skrevet 25. november 2008 #9 Skrevet 25. november 2008 merker jo renta på huslånet stiger.. men ikke noe annet.. vi har utdannelser som gjør at vi alltid kommer til å ha jobb.. så kommer aldri til å miste jobben eller bli permitert.. heldigvis.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2008 #10 Skrevet 27. november 2008 ♥Nuttet♥HøyGravid♥: hva jobber dere med?
Anonym bruker Skrevet 28. november 2008 #11 Skrevet 28. november 2008 Foreløbig ikke, men krisa har jo bare såvidt begynt å slå ut i realøkonomien. Blir skumlere framover, når folk begynner å miste jobbene sine an mass.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2008 #12 Skrevet 28. november 2008 ja! vi merker noe til den! mannen min er blitt permittert for bedriften skal legges ned, og jeg jobber ikke. så vi merker MASSE!!!
Anonym bruker Skrevet 28. november 2008 #13 Skrevet 28. november 2008 det tror jeg og..Er heldigvis sykepleier selv og mannens jobb er trygg. men skulle en av oss bli arbeidsledig ville det vært stor krise!! Håper på solid rentenedgang nå..
Anonym bruker Skrevet 28. november 2008 #15 Skrevet 28. november 2008 Merkar det på huslånet og studielånet. Men mannen min jobber i eksportbransjen, og tener ca 200 000 kr ekstra i år pga den svake kronekursen:)
Anonym bruker Skrevet 28. november 2008 #16 Skrevet 28. november 2008 Mannen har fått permisjonsvarsel og det er også mulighet for at det samme kan skje meg. Vi skulle ha kjøpt oss større leilighet, men det utsetter vi selvsagt. Har bare 1 soverom, men det går fint. Vi har hverandre og ikke minst en herlig sønn. Bekymrer meg ikke selv om vi sikkert må snu på krona. Tror det er viktig å holde humøret oppe. Hvis vi må kan vi øke nedbetalingstiden på boliglånet.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2008 #17 Skrevet 30. november 2008 Det er jo en stund siden renten ble satt opp nå, og den oppgangen taklet vi bra. Nå har jo renten blitt satt ned nesten 1% igjen, så da er jo i grunnen ikke lånet noe problem. Jeg er i helt sikker jobb, mannen i passe sikker jobb, så vi har det veldig bra:) Men jeg føler virkelig med alle dere som har usikre jobber... Til trøst: Det virker ikke som det er noe grunn til å bekymre seg for lånerenter. De er på vei ned i stortsett alle banker! Og til alle dere som er i sikre jobber og har det bra: Ikke slutte å handle, reise osv.! Da blir det plutselig stopp overalt, og mye værre for de i usikre jobber... Vi risikerer jo nesten å bli satt 100år tilbake i tid hvis alt stopper opp!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå