Anonym bruker Skrevet 24. november 2008 #1 Skrevet 24. november 2008 Hei! Jeg har en 2-åring som nekter å spise og vil bare drikke melk. I helgen spiste han bare 4 brødskiver og resten melk. De siste fjorten dagene har han nesten ikke spist hjemme på ettermiddagene etter å ha vært i barnehagen heller. Det er kun melk han vil ha. Jeg har forhørt meg i barnehagen om han spiser der, og de sier at han spiser en masse. Han er veldig glad i tomatsuppe, fiskesuppe og pasta. Han spiser litt av det, men tar bare noen få biter av det. Så er han ferdig. Jeg er veldig streng når det gjelder melken til ham også, og må kjempe mot viljen hans konstant hver eneste dag. Han er mye grinete og sur på ettermiddagen, noe som jeg mistenker er pga lavt blodsukker + litt trass. Det verste er at jeg er redd for at han ikke får i seg nok næring. Hva skal jeg gjøre? Hvorfor spiser han så mye mer i barnehagen enn hjemme? Kan dette ha noe med at jeg har fått baby- tvillinger mon tro?
Gjest Skrevet 25. november 2008 #2 Skrevet 25. november 2008 Tja, si det. Sønnen min på 2,5 år spiser omtrent ikke hjemme, ikke matpakka i bhg heller¨(selv om jeg har sendt med MYE forskjellig som jeg vet han liker). Men, ved det måltidet de får i bhg spiser han visst mye. Da får han smøre selv. I helgene har vi begynt å sette frem forskjellig pålegg ol ved spisebordet, så sitter vi der og smører selv, og da spiser han faktisk mye mer. Kanskje det kan være et tips ?
Gjest Skrevet 25. november 2008 #3 Skrevet 25. november 2008 jeg ville forresten også ha kuttet ut så mye melk. Melk metter mye så hvis han får drikke mye melk, så føles magen mett ut. Jeg ville gitt litt melk, sagt at når glasset er tomt, så er det ikke noe mer melk før han har spist litt.
Heira☆ Skrevet 27. november 2008 #4 Skrevet 27. november 2008 Uff, akkurat sånn har jeg det også ( Gutten min spiser så og si ingenting. Hadde jeg kunnet si han hadde spis 4 sk. i løpet av en helg, hadde jeg vært strålende fornøyd. Pålegg på skiva, kan jeg bare glemme å ta på, da bare myser han på nesa, sier "æsj", og skyver maten fra seg. Så er jeg heldig å få i han noe brød i det heletatt, er det kun tørr skive, uten noenting på. Det hender han vil ha litt knekkebrød. Men alt i alt, så spiser han veldig lite. Han er ikke tynn og spe, og han er livlig og vilter, så jeg skjønner ikke hvor han får energien sin fra. Det han liker aller best er pannekaker, men det er jo ikke noe jeg kan ha flere ganger i uka heller. Også spiser han litt pasta. Eple, pære og banan går også greit ned. Håper virkelig dette snur snart, for nå har han vært sånn lenge synes jeg......
Gjest Skrevet 27. november 2008 #5 Skrevet 27. november 2008 Hvis han spiser mye i bhg ville jeg ikke bekymret meg så veldig. Kan det tenkes at alt fokuset på at han må spise og ikke drikke så mye melk får han til å bli litt trass rundt dette også? Det opplevde vi. Har en samboer som fort blir irritert når datteren vår tuller med maten, ikke spiser eller sitter pent. Han glemmer å gi henne advarsel før han blir veldig streng. Det førte til at datteren vår bare ble vanskligere og vanskligere og spiste mindre og mindre ved måltidene hjemme. Var ikke pappa hjemme gikk alt bedre... Nå har pappan skjerpet seg og vi bryr oss ikke så mye om hva hun gjør ved bordet og det har ført til at hun spiser mye mer og tuller rmindre. En annen ting som er populært her er å få hjelpe til å lage middagen. (Kutte opp ting, putte i gryten osv...). Litt som en annen over skriver om å få smøre og velge pålegg selv.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2008 #6 Skrevet 27. november 2008 Min gutt spiste dårlig en periode, og da viste det seg å være mandlene. Dem var hovne, og da ble det ekkelt å spise.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå