Gå til innhold

Hei jenter, kan jeg kjøpe denne gitaren til mannen min? Dere som har peiling på gitarer :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han har snakket litt om lære seg å spille gitar, han spiller piano så er musikalsk og flink.

Men er denne gitaren grei som en første gitar, å lære seg å spille på?

Tenker det er jo ikke sikkert at at han tar den frem ofte, man vet jo aldri, så vil ikke kjøpe en for dyr heller :-) men det kan jo også skje at han klimprer på den hver dag også.

Noen tips? :-)

Videoannonse
Annonse
Gjest Sauen - preggers
Skrevet

fikk bare feil i linken...

Skrevet

opp, er utålmodig :-)

Skrevet

Er det vanlig størrelse eller barnestørrelse? Unsett er det sikkert en grei førstegangsgitar - men tror jeg ville satset på å kjøpe i butikk - kan fort skades under frakt.

Det viktigste for nybegynnere er at det er nylonstrenger.

Jeg ga bort gitar til min nybegynner-mann sammen med boka "Guitar for dummies" - Kjempesuksess - akkurat nå sitter mannen og klimprer på noe komplisert klassisk noe. Selvlært og veldig flink! Han sier selv det var den beste gaven han har fått. Men belag deg på at gitarbudsjettet snart får ben å gå på...

Skrevet

det er vanlig størrelse

Kunne tenkt meg å lære å spille selv, så kan bli gøy dette.

Hvor kjøpte du den boka? :-)

Skrevet

vet du med sikkerhet at det er vanlig størrelse? Mannen min ønsker seg også en gitar, er nybegynner... kjipt og kjøpe en barnegitar liksom:P

Skrevet

joo det må jo være det?? æææsj nu ble æ usikker , må sjekke

Skrevet

står bare velegnet for barn da, hvis ikke hadde det vet stått barnestørrelse??

Barn begynner jo med stor størrelse når de begynner å spille.

Hva tror dere??

Skrevet

Det står kanskje 3/4 eller 1/2 en plass, det indikerer størrelsen, altså 3/4 av voksen størrelse, eller halv størrelse. Guttongen har 3/4, og min musiker-x har en sånn hengende over senga: lettere å plukke ned å spille på om han får en ide i løpet av natta. Men noe knotete å spille på en liten gitar for store, utrente fingre.

Skrevet

Hei

Når du skal kjøpe en gitar bør du tenke på kvaliteten framfor pris, selv for en nybegynner. Jo billigere gitaren er, dess dårligere er kvaliteten.

Min mann er musiker og har spilt gitar som hovedinstrument i mange år. Det var Marius Müller (den gang Norges beste gitarist)som var hans store inspirasjonskilde og fikk både tips og lærte om gitarspillet i sin tid av han. Mannen min begynte å spille med stålstrenger etter tips fra Marius, så man trenger ikke begynne med nylon. Stålstrenger er lettere å lære å spille på, og det har en annen sound enn nylon (som kanskje er mer for de som vil lære å spille klassisk). Det er tungt å begynne med nylon. Da kan man kanskje gi opp for fort.

En annen ting er at barn bør begynne å lære å spille på en gitar som passer til ens egen størrelse. En voksengitar blir litt for stor for en 5-6 åring. Vi har en gutt på snart 6 som elsker å sitte å klimpre.....men pappas gitar er litt for stor, så vi skal kjøpe en i hans str....

Hvis du ikke vil legge for mye i prisen på gitaren til mannen din, ville jeg tatt en mellomting, grei kvalitet til en grei pris.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...