Gå til innhold

Hva trur dere ang å være vekke flere dager fra babyen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og sambo skal på noe greier i Mars. Og da er lillegutt 7 mnd.

Sambo drar uansett da. Jeg må se an om svigermor har fri alle dagene. er snakk om å dra tidlig torsdag og komme hjem sent søndag.

Er et godt stykke å kjøre. Er et slag stevne vi skal på.

Hva trur dere om å være så lenge vekke fra en på 7 mnd?

Jeg må jo så klart se an hvordan han er å passe npr den tid kommer da. Men det blir isåfall tidlig torsdag til sent søndag.

Jeg ammer nå, men hadde planer om å ikke amme noe særlig lengre enn 6-7 mnd men det var pga migrena mi. eneste som funger bra på meg må jeg vente 24 t med å amme..så trur ikke jeg kommer til å amme noe særlig lengre enn 7 mnd

Men visst jeg ammer og vil amme videre..hvordan blir det å være vekke så lenge da? Kan jo pumpe meg regelmessig..ingen problem. Men vil han da fremdeles ha puppen? Er jo ingen krise visst ikke..

Skrevet

nå er han bare 3 mnd, så greier ikke helt å se for meg hvordan det blir..og jeg tør å dra ..

Skrevet

Jeg hadde ikke dratt.

Det er vel heller ikke annbefalt å dra bort så lenge når de er så små.

Skrevet

hei:)

tror nok det skal gå fint jeg.

men du må jo selvfølgelig føle på det selv.

jeg jobber å begynte tidlig å jobbe å jeg er borte i 3 døgn i slengen.ikke så moro for meg men ser ut til at det ska gå fint:)å jenta mi er 7 mnd

Skrevet

Jeg tipper det blir vanskeligere for deg å være borte fra gutten din, enn det vil være for han. Hvis han kjenner farmor sin godt tror jeg det går finfint. Jeg er ingen ekspert, men når jeg ser hvor gjevt det er med pupp for disse småtrolla så har jeg vondt for å tro at fire dager uten er nok til at de skal foretrekke flaske.

Skrevet

Jeg var nettopp "vekke" fra min 5 mnd gamle baby fra lørdag til tirsdag, jeg var innlagt på sykehus og kunne ikke ha han med meg. Jeg så han to ganger i den perioden, men fikk ikke lov til å amme pga medisinene jeg fikk (morfin er visst ikke bra for små mager). Han fikk flaske av pappaen sin og det igkk veldig greit (egentlig), men hver gang jeg så han, så vridde han hodet rett mot puppen. Da jeg endelig fikk ammet han var han helt salig, og iløpet av tre dager var melkemendgen min oppe igjen.

For meg hadde det vært krise om han ikke ville tatt puppen, men som sagt, det var aldri noe problemstilling hos han engang, guttene mine er puppegutter;))

Skrevet

tusen takk for deres meninger og erfaringer :)

Jeg kommer nok til å amme så lenge jeg ikke synes migrena blir et veldig problem. Nå har jeg bare hatt migrene 1 gang i mnd og ikke så veldig ille anfall. Så da går det greit uten medisinen jeg vanligvis bruker :D

Du som var innlagt, godt å høre han ville ha pupp igjenn da når han endelig fikk den :D

Min liker best pppen han også. Han er ikke noe særlig på flaska. Så må øve litt mere på den. Tar den, men er ikke så begeistret for den.

Men det jeg tenker mest på er hvordan det blir å være vekke så lenge fra en som bare er 7 mnd. Men det skal vel gå greit. Han ser jo farmor si jevnt så..

Skrevet

Min gutt er litt over 7 mnd nå, og midt i den verste separasjonsangsten... Han har kun hatt barnevakt på kvelden 1 gang, og da ringte besteforeldrene (som han kjenner godt, treffes flere ganger i uka) etter fire timer, fordi han skrek helt hysterisk. Så slik som gutten min er nå, så hadde jeg ikke hatt hjerte til å reise fra ham så lenge.

Du kan ikke bare vente å se det an litt da? Må du bestemme deg nå? Det er vel lettere å vite om han vil takle det når det nærmer seg. Går jo evt an å teste det ut med en overnatting først?

Ser nå at du skriver at du uansett må se det an når den tid kommer.. Hvis gutten din da er en tillitsfull gutt som kjenner farmora si, går det sikkert greit, og blir nok verst for deg.

Skrevet

Jenta mi måtte få flaske i syv dager fordi jeg fikk medisiner og ikke kunne amme. Jeg pumpet og tømte ut. Nå sliter vi skikkelig med å få til ammingen. Skal prøve en ukes tid til, hvis ikke det går, må vi slutte. Hun er mye mer fornøyd med flaske.

Jeg ville ikke dratt bort i fire dager. men, kommer jo litt an på om han er vant til å ha barnevakt over natta da. Man bør øve en natt på forhånd, og se hvordan det går.

Skrevet

Jeg ville meldt meg på, med forbehold. Folk skjønner jo det når dere har en liten unge. ;)

Kan hende du synes det er helt greit å dra, kanskje ikke. Men det er vanskelig å si 4 mnd i forveien...

Vi skal på bryllupsreise når frøkna er 9 mnd, fra søndag morgen til natt til fredag. Hadde ikke klart det nå, helt uaktuelt, men om 4 mnd regner jeg med at det går bra.... :)

Skrevet

Jeg hadde hele tida sett for meg at det var ok å dra bort når mini var rundt 6 mnd+. Men nå er frøkna 8 mnd, tar ikke flaske og spiser kun 2 måltider med fast føde per dag. Så det sier jo seg selv at jeg har ingen mulighet for å være borte fra min lille frøken særlig lenge...Men klart, er de sultne nok så tar de jo flaska....men da må du regne med MYE grining.

Det er også en 'regel' at hovedomsorgspersonen ikke skal være borte fra barn som er under 3 år mer enn 3 døgn. Siden både du og barnefaren skal være borte, så synes ihvertfall jeg det er altfor lenge. Det ble også nevnt seperasjonsangst over her. Den kommer en gang når babyen er mellom 7 og 10 mnd, da har du sikkert ikke hjerte til å reise bort??

Men alle barn er jo forskjellig..

Skrevet

Jeg skal reise bort i helga, for første gang. Hun er snart 10 mnd.

Ville ikke reist om jeg var deg, men det var fordi JEG ikke var klar for det når hun var 7 mnd.

Skrevet

Jeg var borte fra lille gutt i 1 1/2 uke når han var 6 mnd. (pga sykehusinnleggelse) dette gikk helt fint. Nå blir det jo ikke det samme da, for han var jo hjemme med faren.

Var værst for meg. Så er enig med de over, du må nesten kjenne på det selv om du orker/klarer å være borte, for barna klarer seg som oftes heeeelt fint uten mamsen og papsen ;)

Skrevet

jeg har to barn fra før også. Da sende jeg ho som erlds til foreldren mine som bor 3,5 uke unna da hun var 18mnd. Og hun var det ei og halvuke pga dagmamman ikke kunne ha henne fordi hun måtte reise vekk pga bestefaren var syk.

Så gikk jo kjempefint det. Så under 3 år synes jeg hørtes litt merkelig ut.

Ikke alle bebyer får sepreasjonsangst..begge mie to eldste hoppet over den fasen. Men vet jo ikke hvordan det blir med han enda da.

Så jeg må jo så klart se han hvordan han er. Fullstendig klar over den tiden denne spereasjonsangtsen KAN komme :)

Skrevet

vi har bestilt overnatting. Samboer skal jo uansett.. bestiller vi ikke nå, så blir det fort fult, siden dette arrangementet er veldig populært.

Og vi må jo selvfølgelig også se an hvordan det går når han overnatter der. Om det går bra eller ikke.

Så får vi se om 4 mnd om jeg reiser eller ikke.

Ut fra de men erfaring ser det jo ut til at det har gått veldig bra da :)

Skrevet

Det går nok veldig fint!

Så lenge han er tillitsfull og kjenner farmora si godt, så går det sikkert greit!

Vi var borte fra eldste dattera da hun var 8 mnd og det gikk veldig greit.

Men som andre også skriver, så er det jo bare du og mannen din som må ta den avgjørelsen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...