Mamma til to tette Skrevet 24. november 2008 #1 Skrevet 24. november 2008 Er bare så lei av å bysse, synge og nesten "slåss" med baby på 3 1/2 mnd som er sååå trøtt men som ikke vil finne søvnen selv. Sitter med henne i armene og roer henne men hun er illsint til hun sist gir etter for søvnen. Føler det er det eneste jeg gjør hele dagen. Letteste er å trille tur men gjør allerede det 2-3 timer og har jo andre gjøremål også. Leste om denne metoden, noen som har prøvd den?
Trulte76 Skrevet 24. november 2008 #2 Skrevet 24. november 2008 opp/ned hva er det? jeg har en på 3 mnd som jeg ENDELIG fikk til å sove selv..4 dager på rad jeg la han mellom åtte og ni. Så måtte jeg skryte her inne da..og det skulle jeg IKKE ha gjort. de to siste dagene har han vært umulig igjenn. Så våkner han annen hver time for tiden. Så vist han sovner åtte og våkner to timer etterpå er det ikke sikkert han vil sovne igjenn. Om natta går det greit da. Men er så trøtt når jeg må gi han mat så ofte på natta. Han som begynte å sove 4-6 timer.
Gjest Skrevet 25. november 2008 #3 Skrevet 25. november 2008 Vi prøvde den når frøkna var rundt 5 mnd. Hun ble helt forvirra av å bli tatt opp og ned av segna så mange ganger. For oss funka det å ta henne opp når vi ikke klarte å trøste henne i segna. La henne få sitte på fanget vårt til hun roa seg ned, for så å putte tilbake i senga. I oppned metoden skal man jo putte barnet tilbake i senga i det sekundet de slutter å gråte..og da har ikke vår lille frøken roet seg enda. Har mer tro på hysj-metoden til Karin Naphaug: Er for å få barn til å sove selv. Først å fremst for babyer mellom 8-12 uker. Man legger barnet etter den faste leggerutinen, med bading mat etc. Sitter ved siden av senga og når barnet hyler eller gråter så legger man en hånd på halve ansiktet eller på brystet og holder den der og holder baby med den andre hånda i babys hånd. Sier hyyysjj høyere enn babyen gråter og når det stilner så sier man hysj mye lavere. Babyen skal roe seg etter en stund med denne metoden. Det tar 20-30 min før barnet sover dypt nok etter det har sovnet og da går man ut, og krysser alle fingre og tær man har at baby sover videre:) Når baby begynner å gråte flere ganger skal det etterhvert holde å sie hysj uten å legge handa på han og etterhvert bare si hysj fra døråpningen. Men man kan ikke forvente at babyer kan sovne selv før de er mellom 3 og 6 mnd engang, så det kan kanskje være litt tidlig for dere enda?? Men uannsett så får dere ha lykke til;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå