2 Gullunger Skrevet 24. november 2008 #1 Skrevet 24. november 2008 Er så lei av denne tissingen nå!!! De siste 3 mnd har hun tisset i trusa (og som regel buksa også) flere ganger for dagen. Hun ble storesøster for 6 mnd siden så det har vel en sammenheng med det... Vi har prøvd klistremerker, og da gikk det kjempe fint i et par uker - men nå er tydeligvis ikke det så spennende lenger for nå er det tiss i trusen igjen flere ganger for dagen.... det er ca 2 uker siden sist hun fikk klistremerke... Ble skikkelig sint på henne her om dagen.... vet jo at jeg ikke skal bli det, men jeg er bare så lei!!! Vurderer seriøst å sette på henne bleie igjen.... noe som har noen tips? opplevd det samme? hvor lang tid kan dette ta? noen som har satt på igjen bleien og hva skjedde da?
Anonym bruker Skrevet 24. november 2008 #2 Skrevet 24. november 2008 Sett på henne bleie igjen, du. La henne få ro. Hun gjør det neppe med vilje.
2 Gullunger Skrevet 26. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 26. november 2008 ? Hun har jo fint klart å holde seg tørr før - var sluttet med bleie rett før hun ble storesøster, og var også tørr de første ca 3 mnd hun var storesøster... og jeg har hørt det er ganske vanlig at de får en periode der de tisser i buksa igjen dersom de får mindre søsken, selv om de har sluttet med bleie. Så jeg tror nok hun kan kontrollere det litt bedre dersom hun bare vil....
Anonym bruker Skrevet 26. november 2008 #4 Skrevet 26. november 2008 Du kan ikke bli "skikkelig sint" om hun tisser seg ut flere ganger for dagen, som du sier. Da kan hun faktisk bli nervøs, og slå tvert om, og begynne å tisse seg ut enda mere, og gjøre det i flere år. Har sett det skje i en familie jeg kjenner, hos et par jenter.Ikke til å anbefale!
Lille Lu Skrevet 27. november 2008 #5 Skrevet 27. november 2008 Har opplevd nesten det samme,bare at her varte det ikke så lenge. Hun sluttet med bleier i sommer og ble storesøster ca 1 mnd etterpå. Det gikk helt fint den første måneden, hun begynte også i ny barnehage da hun ble storesøster.... Men så plutselig begynte hun å tisse på seg, iallefall 1 gang hver dag, kanskje 2. Og da ble vi mer stresset når vi så at hun måtte på do og begynte å mase på henne. Da satte hun seg helt på bakbeina og vi hadde flere uhell pga at hun ble så sint, så det er ikke å anbefale. Etter å ha holdt på med masse uhell i 2 uker, tenkte jeg at vi måtte endre taktikk og innføre masse skryt og oppmerksomhet pluss belønning i form av 1 non-stop. Så skulle jeg begynne med dette en lørdag, men på lørdag formiddag hadde hun 3 uhell i løpet av en halv time, og da tok jeg på henne bleie igjen.... Resten av den dagen tisset hun likevel på do hver gang hun måtte, og dagen etter tok jeg på henne truse igjen og begynte med denne belønniga. Sa at vi hadde fått en do-fe som leverte non-stop.... I tillegg danset jeg "tisse-på-do-dansen", noe hun synes var kjempemorsomt. Hun satt på do og ropte mere mere Så hos oss måtte vi rett og slett gi henne masse oppmerksomhet og belønning igjen, og da ble det helt slutt på uhellene ganske raskt. Og hun fant seg også i å bli minnet om å gå på do før vi skulle ut og lignende. Det med non-stop var jeg egentlig ganske i mot, men det fungerte I begynnelsen fikk hun 1 hver gang, men etter hvert av og til. Og i praksis ble det ikke så ofte, for do-fe'en var aldri her på kvelden
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå