Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg drikker en el iste,sånn man blander ut fra poser en liters lipton ice tea...lurer på om d er koffein i d...står ikke d men...kan d være likevel...vil jo ikke ha i meg for mye...

Fortsetter under...

Skrevet

Ja, det pleier det være.

Skrevet

hvorfor står d ikke på pakkningen da?d er stort sett d eneste jeg klarer å drikke så d er ganske viktig for meg finne d ut...prøvde å google men fant ingen svar=(

Skrevet

det er koffein i all te og kaffe. Og ikke minst masse sukker. Prøv heller å venne deg til vann og ferskpresset juice av eks eple el.l.

Og for å være ekstra hyggelig, så har jeg hørt at te og kaffe som er koffeinfri ikke er bra for kroppen pga den kjemiske prosessen m giftstofer som brukes for å fjerne koffeinen...så spesielt ikke når man er gravid.

Skrevet

Jeg vet d er koffein i all te og kaffe...men er ikke iste bare jukse te? Asså..står ikke noe om koffeinet på pakken ,d pleier d å gjøre...og sukker er ikke akkurat d jeg er bekymret for når alt jeg drikker og spiser stort sett ikke er i kroppen mer enn topp 2 timer før jeg spyr d opp igjen. Vann er d værste jeg drikker...d kommer opp like fort som d gikk ned...og jeg er jæævli tørst for tiden så d går fort ned..jeg fikk beskjed av legen å drikke d jeg kunne drikke og dsom holdt seg innabords lengst...for å unngå dehydrering...så jeg vil bare vite hvor mye koffein d er og hvor mye man kan evt drikke av iste. D kan umulig være like mye koffein som i kaffe og vanlig te.

Skrevet

Det er mindre enn i kaffe hvertfall. Men hvor lite er ikke godt å si.

Har du sjekka om de har noen nettside der du kan ta kontakt og spørre?

Annonse

Skrevet

Hvis det står at den inneholder te er det koffein i den.

Te blir laget av teplanten, som inneholder tein, nesten det samme som koffein. De fleste fruktteer og urteteer er ikke laget av teplanten og inneholder dermed ikke koffein.

Skrevet

jeg har drkket en good el av dette jeg sså...ternkte ikke at d var koffein i d fordi barn drikker d også...da kan d umuligvære så mye at d gir den koffein effekten..

Skrevet

vel, barn drikker også cola og pepsi....som også inneholder koffein, så det er ikke noe garanti at det barn spiser/drikker nødvendigvis er bra.

Selvfølelig er det små doser koffein i iste, og er man ikke disponert for eller spesielt redd for å abortere, så er det nok helt greit m litt iste, eller en kaffe for den saks skyld, innimellom.

Men har man hatt en abort, eller vanskelig for å bli gravid, så ville jeg ikke gamblet, men holdt meg borte fra det med koffein (tror det kan minske blodtilførselen til fosteret/de små blodårene bl.a.).

Skrevet

jeg tviler på at d er koffein i dette asså...jeg fikk helt andre svar på 2 trimester...tviler sterkt på at iste..som er bare pulver laget av fersken og sitron og sukker kan være skadelig. men takk for svar...jeg tar sjangsen ...har ikke planer om å drikke på liters vis heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...