Gå til innhold

Kan man velge hvilke dager man vil ha ved redusert plass..?

Anbefalte innlegg

Jeg skal snart snakke med arbeidsgiveren min om jobbstart etter endt permisjon. Ønsker å jobbe 60 %/3dager i uka og vil søke om barnehageplass for gutten min 3 dager i uka.

Hva er det som avgjør hvilke dager jeg får tilbud om i barnehagen? Kan jeg velge å levere feks mandag tirsdag og onsdag? Må jo få samkjørt barnehage og arbeidsdager..

Fortsetter under...

Du kan komme med ønsker.

Men er bhg som til syvende å sist som bestemmer.

Når barnet ditt har redusert plass, så er det jo et annet barn som har resten av dagene.

Å foreldrene til begge barna på redusert plass har jo ønsker, noen ganger så får begge familier oppfylt ønskene sine, andre ganger er det noen som blir skuffet.

Hvis gutten din starter midt i året, må dere nok ta de dagene som er ledige, med mindre det passer for foreldrene til barnet som har resten av den reduserte plassn å bytte.

Gjest Filifjonka

Dette er et evig problem :-).

Svaret er: Det varierer fra sted til sted. De fleste plasser vil jeg tro, er det slik at du må ta de dagene du får tildelt. Andre steder (som her hvor jeg bor) finnes det en rubrikk på søknadsskjemaet hvor du skriver inn ønskede fridager. Ring barnehagen og spør!

I den bhg jentene våre går kan vi ønske ganske så fritt. Jeg vet ikke helt hvordan de gjør det med fordelingen, men det er i alle fall ikke slik at hvis vi skal ha 60% plass, så er det ikke nødvendigvis slik at vi må dele en 100% plass med en annen familie som vil ha barnet der i 40%:)

På småbarnsavdelingen her er det bare noen få som har 100% plass. Tror det er 3. Noen har 90%, andre 80% etc helt ned i 40%.

Til sammen er det 13 helplasser, men det er flere unger som går der ettersom de har delt opp mange av plassene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...