Gå til innhold

Synsforstyrrelser -

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kan du forklare litt nærmere hva du mener?

Det med dårlig syn kan jo være arvelig da...

Var til øyenlegen med min lille på 16 mnd i forrige uke fordi jeg har sett at han skjeler på det ene øyet, Hun kunne berolige meg med at det ene øyelokket "seig" litt ned og gjorde at det så ut som han skjelte. Dette var vist vanlig blandt de små.

Er det på begge øynene og/eller i hele synsfeltet?

Hvis det feks er pga migrene (trenger ikke å få hodepine etterpå selvom man har flimringen), så er det typisk at det er på begge øynene, men feks kun den høyre siden. Dvs at hvis du lukker det ene øyet, så ser man flimringen feks til høyre og hvis du lukker det andre øyet, så ser du fortsatt flimringen til høyre.

Har det vært sånn lenge? Er det der hele tiden i feks 10min før det forsvinner eller kommer og går det hele tiden? Har du opplevd det samme flere ganger?

Streker som du beskriver som du ser svever i synsfeltet er helt ufarlig og helt normalt :-) Oppdaget dette selv etter jeg fikk eldste jenta mi og dro til en øyen lege som fortaltet at disse svarte trådene som jeg så svevde i synsfeltet var alltså helt normalt. Litt irriterende hvis jeg fokuserer veldig på dette da men blitt vant til det nå ;D vet ikke om det er dette du mener men slenger med en link til deg så du kan lese litt :-)

http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=332642

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...