Gå til innhold

Åh, jeg blir gal! Hin sovner jo aldri! Kutte luren på dagen eller hva faen!?

Anbefalte innlegg

Har egentlig ikke hadd så masse søvnproblemer før nå i høst. Har vært gode perioder og dårlige. Hun ble 2 nå i høst.

typisk kveld: Hun legger seg fint i sengen, ingen hyl og skrik, men sovner ikke! I går holdt hun på til halv 10, legger seg ca 7. Både i går og i dag tydde jeg til smertestillende for å se om det hjelper. I går fikk hun det 10 på 9 og sovnet etter en halvtime, nå har hun nettopp fått, får se om det skjer noe snart.

Er så frustrerende, for jeg klarer ikke å se noe typisk ved de dagene hun ikke vil sove. Hun kan også finne på å si hun har vondt på de merkeligste plasser, fingern, håret etc. :( :(

Hun skriker ikke noe, det er jo det som er rart, kan det være at hun rett og slett ikke er trøtt, hun sover 1,5 til 2 timer om dagen i bhg, står alltid opp før kl 2.

Uff, uff, blir å sliten når hun ikke vil legge seg, er alene og har snart et tonn med eksamener. :(

Fortsetter under...

slet med det samme på 2 åringen min å. kutta ned duppen på bhg til 30 min. (sover sjeldent dupp hjemme)

nå legger han seg 19-1930 uten problemer:))

Gir du barnet ditt smertestillende kun for å få henne til å sove?!?!?! Håper virkelig det var tull....

Og dessuten; hvis hun ikke skriker, hva er problemet da?? Da kan hun vel bare ligge det til hun sovner av seg selv?

Klassisk oppførsel når det er tid for å kutte ut dagduppen.

Det blir noen trøtte dager til å begynne med, men så har dere en ny jente.

Slutt iallfall for all del å gi henne smertestillende når hun ikke har vondt, bare for å roe henne ned.

Jenta mi har aldri villet sove på dagen, vet at det kan være ganske frustrerende.

Hun har søvnmønster som et voksent menneske..., og hvis hun en gang iblant sover på dagen er det UMULIG å legge henne før 12 på natta.

Godt råd ja, som du selv har skjønt, kutt ut luren på dagen!

Når er hun oppe på morgenen da? Det samme sovemønsteret har jeg men det går ikke an å stå opp etter 07.30 på morgenen, da får han ikke sove på dagen, og så er han grinete på ettermiddagen... Men opp 07.30 , dupp fra 12.30-14.30 og i seng 19.00 passer perfekt for han...

Annonse

På tide å slutte med dagsovingen, sikkert! Minstejenta her sluttet å sove da hun var nesten halvannet år, og det gjorde underverker for sovingen om kvelden/natten.

Smertestillende er ikke søvndyssende eller gjør noe som helst for at hun skal sove, så med mindre hun faktisk hadde vondt, er det ingen mening i å gi henne det.

Jeg har en datter på 17 mnd og hun sover kun 1,5t på dagen. Det funker greit, før sov hun ca 2t og da var det problematisk å legge henne. Har holdt på med 1,5t dupp i et par mnd nå. Tror egentlig jeg skal kutte den ned til 1t, for hun legger seg ikke før i 20-21-tiden på kvelden og det syns jeg er litt sent, da hun står opp igjen i 06,30 for å dra i barnehagen.

Heg sliter med en unge som ikke synes om å sove jeg å, han er 16 måneder, og han visst bestemt seg for at dupp på dagtid vil han heller ikke ha, ikke sjangs at jeg får han til å sove. På kvelden sovner han kanskje en halvtime etter noe skriking, så våkner han og holder det igang til langt på natten, gjerne utpå morgenen, og sovner rundt 4-5 på morgenen for så å sove til ni på morgenen. Jeg fatter ikke hvordan en unge kan trenge så lite søvn som det :o

Har ingen gode råd, men bgreit å vite at man ikke er alene.

Det høres ut som du må kutte ned på sovingen på dagen.. eventuelt kutte helt ut.. blir sikkert sure miner og mye trøtthet den første dagen ungen ikke får sove på dagen, men det stabiliserer seg, og da slipper både du og barnet å plages på kvelden..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...