Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 27. november 2008 #26 Skrevet 27. november 2008 Jeg vet om folk som har klart det med en FSH på over 40. En gynekolog jeg gikk til I bergen fortalte meg at hun hadde fått inn en dame med en FSH på over 30. Hun hadde gitt henne opp. Til henne store forbauselse kom hun tilbake til henne ett halvt år senere, da var hun 15 uker på vei. Så her er det ingen regel uten unntak. man kan klare det.
A1973 har råtne egg :-/ Skrevet 27. november 2008 Forfatter #27 Skrevet 27. november 2008 Huff, du må ikke fortelle slikt Tryne, da begynner jeg plutselig å håpe igjen... Bedre å ikke håpe og heller bli overrasket, enn å bli skuffet gang på gang... Til helgen skal jeg prøve gresset ditt, men tør ikke før, i tilfelle jeg får magetrøbbel av det. Ha en super da! Klem
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 27. november 2008 #28 Skrevet 27. november 2008 hehe. Realiteten er jo at vi har mindre sjangs, men det e rjo viktig at vi også forteller at håpet er der likevell. Som jeg har sagt tidligere, litt egen innsats hjelper på Du kan jo begynne på gresset med ta PITTELITT nå. Husk å gå gradvis oppover.
A1973 har råtne egg :-/ Skrevet 27. november 2008 Forfatter #29 Skrevet 27. november 2008 Ja, jeg tenkte litt på det samme, å bare ta litt og litt og øke gradvis. Da har jeg litt mer kontroll om magen ikke skulle like det... Klem
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 27. november 2008 #30 Skrevet 27. november 2008 Dersom du begynner rett på en stor dose så vil nok magen reagere, både med diare og kvalme (siden du allerede har en ømfintlig mage). Så jeg tror jeg hadde startet med en halv ts en eller to ganger for dagen. Det går sikkert bra
satser & vesla Skrevet 6. desember 2008 #31 Skrevet 6. desember 2008 Hei jenter. Tenkte å skrive litt her for å høre hvordan det går med dere. Jeg har nå gått på wheatgrass i flere uker nå (ca 3 uker). Fikk tr i går, for første gang på over 10 år har jeg fått par betente kviser (jøss) -håper det er hormonene som har forandret seg til bedre ;-) Blir spennende å se hvordan kroppen responderer på hormontilskuddet denne gang. Skal begynne med trippel pergokur i morgen. Jeg har også hatt par timer med akupunktur for å balansere hormonene, skal ta par timer til før eggeløsningen. Hvordan går det med dere jenter, noen som har merket forandring med wheatgrass? Tryne du er blitt ruger nå? Hvilken syklusdag er du på nå? Jeg krysser fingrene for deg. . . .
A1973 har råtne egg :-/ Skrevet 6. desember 2008 Forfatter #32 Skrevet 6. desember 2008 Hei, hei, jeg må innrømme at jeg ikke har orket å begynne på wheatgrass enda. Har vært så dårlig i magen at jeg ikke har tatt sjansen. Har forøvrig vært og tatt siste hormonprøve og skal til gynekologen igjen på fredag. Er veldig spent på hvordan HAN tolker resultatene mine! Klem
satser & vesla Skrevet 6. desember 2008 #33 Skrevet 6. desember 2008 Hei A1973 har råtne egg :-/ skjønner at du ikke tør å prøve, men hva med å begynne medliten halv teskje pr. dag så øke det med en teskje pr. dag etter ei ukes tid - for å se hvordan kroppen reagerer? Jeg leste i brosjyren om wheatgrass at det hjelper mot bla menssmerter. Jeg er målløs, sliter nemlig med ekstrem kraftige menssmerter (har hatt det siden jeg var 15 år gammel) at jeg må ta reseptbelagte smertestillende (har lagt de vekk så lenge jeg prøver, lidd gjennom uttallige smerter hver mnd). Men, denne gang merker jeg knapt til mensen, er ikke oppblåst en gang. Jeg velger å tro at det er wheatgrass som har hjulpet meg her, må først se om det forsetter slik -men, helst etter en 9 mnds svangerskap ;-) . Skal prøve den som ansiktsmaske i morgen ;-) vekk med kvisene :-))))))
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 6. desember 2008 #34 Skrevet 6. desember 2008 Jeg opplevde faktisk det samme som deg Satser. Inge menssmerter etter en liten stundsbruker, jeg også pleier å ha driiiit vondt. Jeg hadde berre begynnt på wheat grass og så startet forsiktig. Det skal være bra for fordøyelsen. jeg er i dag på rugedag 5. Vet ikke helt om jeg tror dette går veien:( Blir helt rar av dette opplegget her. Fikk satt inn to egg, men siden ingen av dem var helt topp så føler jeg vel meg mindre sikker på at dette går
satser & vesla Skrevet 6. desember 2008 #35 Skrevet 6. desember 2008 Jeg er fullstendig målløs. Det er første gang i mitt liv at jeg ikke isolerer meg når mensen kommer. Før måtte jeg holde meg hjemme, ligge på sofaen - gå omkring rommet vekslevis pga smertene. Pleier vanligvis og føle fæl og oppblåst i de to første mensdagene. Denne gang har jeg vært sosial, gått tur, vært på kafe og er faktisk så fin form at jeg kunne ha gått med finklær og delta på julebord i kveld ;-) Jeg skal be min mor som har leddgikt prøve produktet. Kanskje det vil hjelpe henne også. . . Jeg må få takke deg Tryne, for at du fant produktet og delte det med oss :-) Ha en strålende lørdagskveld!!! :-)
satser & vesla Skrevet 6. desember 2008 #36 Skrevet 6. desember 2008 P.s: Tryne, jeg håper inderlig at du ruger på gulleggene denne gang :-) Skjønner godt at du holder igjen pga eggene ikke var av topp kvalitet. . . skal krysse fingrene for deg :-)
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 6. desember 2008 #37 Skrevet 6. desember 2008 Ja, dette her skal jo hjelpe for mye. Jeg var i himmelen den dagen jeg fant det, da hadde jeg lett i mange år etter noe som faktisk kanskje kunne være med å bidra til at det vertfall ble lettere å bli gravid. Å jeg er ikke i tvil, jeg kommer ikke til å slutte på dette før jeg har en spire i magen. har selvfølgelig kuttet det ut nå under IVF forsøket. Takk for lykke ønskninger. Jeg blir dårlig av å tenke på test dagen. Er forferdelige greier dette
A1973 har råtne egg :-/ Skrevet 8. desember 2008 Forfatter #38 Skrevet 8. desember 2008 Hei dere, Da var progesteronprøven, tatt på dag 21. i syklusen, ferdig. Det ble målt til 17,7. Har ikke hatt tid til å sjekke så mye på nettet, men slik som jeg har forstått det, så er det ikke så bra? Tryne: Hvordan går det? Håper virkelig at det har klaffet for dere denne gangen. Krysser alt jeg har! Klem
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 8. desember 2008 #39 Skrevet 8. desember 2008 Nei, jeg lurer på om den skal være over 20 eller noe for at det skal tyde på at du har eggløsning?? Er jeg helt på viddene? Takk skal du ha, jeg håper jeg lykkes jeg også. Har utrolig vondt i hoftene mine, for jo tilført HCG i kroppen min, så ikke rart at alt er i ulage
A1973 har råtne egg :-/ Skrevet 9. desember 2008 Forfatter #40 Skrevet 9. desember 2008 Jeg leste, ett eller annet sted, at det skal være over 15. Hvis det er under 15 har det ikke vært el. Jeg regner med at med mjine 17,7 har jeg hatt en svak el... men jeg vet jo ikke. Jeg gleder meg til jeg skal til gyn på fredag, da får jeg vite hvordan HAN vil tolke resultatene mine i en sammenheng. Jeg har jo bare tolket "i vilden sky", men regner med at tallene sikkert skal tolkes ut ifra hverandre... Jeg håper virkelig at det går bra for den denne gangen, da har det ihvertfall vært verdt det med alle plagene. Leste den meldingen om at du var oppblåst, det er pyton. Klem
satser & vesla Skrevet 9. desember 2008 #41 Skrevet 9. desember 2008 Hei A1973 har råtne egg :-/ Jeg leste i boka "vi ønsker oss barn!" av Zita West. Der står det at progesteronen bør være over 15 for at det har vært eggeløsning. Blir spennende å høre hva gynokologen din sier :-) Jeg krysser for at du har hatt eggeløsning :-) Tryne, jeg håper det går bedre med deg nå. Det høres ikke noe særlig ut det du sliter med, kom deg til lege hvis du ikke blir bedre. . . . Trøsteklem
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 11. desember 2008 #42 Skrevet 11. desember 2008 takk for trøsteklem, det hjelper alltid på I morgen når jeg står opp så er det 3 dager til blodprøve, snakk om forferdelige tider, det kan jo ta knekken på en hver. Fortsatt ingen god følelse, men jeg håper håper likevell
A1973 har råtne egg :-/ Skrevet 12. desember 2008 Forfatter #43 Skrevet 12. desember 2008 Hei dere, Da har jeg vært hos gynekologen og fikk ikke noe særlig håp nei. Han var ganske sikker på at hverken Pergo eller IVF kommer til å gjøre meg gravid. Han sa jeg kunne ringe Hausken, men at de antagelgivis ville si det samme, at det er lite håp.Føler meg litt tom nå... Klem
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 12. desember 2008 #44 Skrevet 12. desember 2008 du er eldre enn meg, men jeg hadde jo kjempe dårlig FSH verdi selv. Husker du linken jeg gav deg?? På den ser du at det er folk med mye værre FSH som har blitt gravid. ja, sjansen din er mindre, men ikke umulig. Jeg klarte å bli gravid på pergotime. sannsynligheten for det er jo lite, men det går an. jeg hadde ringt hausken. Det kan godt være han er helt enig med legen din, men det kan godt være han likevell er villig til å la deg få prøve en gang
A1973 har råtne egg :-/ Skrevet 14. desember 2008 Forfatter #45 Skrevet 14. desember 2008 Hei Tryne, Vi har diskutert det litt og vi er blitt enige om å ikke prøve IVF privat. Da vil vi heller bruke pengene på adopsjon, hvis vi bestemmer oss for det. Jeg har vært gravid en gang før, så akkurat det å være gravid er ikke så viktig for meg. Det hadde selvfølgelig vær fint, men når det er så liten sjanse for at det skal lykkes med IVF, så hopper vi over det psykiske presset det medfører og bruker heller tid og krefter på å vurdere adopsjon. Hvordan går det med deg da? Skjedd noe nytt? Du skal ta blodprøve i morgen, når får du vite svaret? Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå