Gå til innhold

Noen som har pakket sykehusbagen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei, men har skrevet huskeliste, her er et utvalg:

NB! Helsekort

fødebrev (ønskebrev til sykehuset)

Til samboer:

noen klesskift, toalettsaker, lesestoff.

Diverse:

Mobiler og digitalkamera med ladere og minnekort, Ipod/CD, skrivesaker, graviddagbok, litt mat (snacks, frukt) og drikke.

Til babyen:

noen klesskift, varme klær og kjørepose til hjemturen, bilstol, bæresjal, ullpledd, bamse og babydagbok

Til meg:

klær, toalettsaker (blant annet ørepropper, mykt toalettpapir, bind, lypsyl, jerntabletter, paracet, brystvortekrem), sminke, ammeinnlegg (engangs og ull), amme-BHer, amme-pysj, ullsokker, og tøfler.

Har ikke pakket skikkelig enda, men har såvidt begynt å ligge frem ting og skrive liste så jeg får passet på å kjøpt alt jeg trenger. Forrige gang utsatte og utsatte jeg det og 12 dager før termin reiste jeg avgårde til sykehuset med bare noen tilfeldige ting slengt i en remapose fordi panikken tok meg da riene kom.. Så tenkte å være litt mer forberdet denne gangen:)

Annonse

visst du merker at riene starter, eller at noe er på gang, da kan du begynne å pakke baggen.. er greit å ha noe å gjøre på hjemme når du venter på at riene skal bli regelmessige eller når det er sånn passe få minutter mellom hver.

jeg kommer ikke til å gidde å pakke baggen før jeg skal dit.. tar jo bare 2 minutter å pakke alikevel:)

Bagen min er så og si klar og står under sengen min her. I den er følgende:

Hårbørste

reserve føhner

voks og spray

reservemakeup (mascara og eyeliner)

shampo, bind og dopapir

ammeinnlegg i ull og bomull

to amme bher

tre ammetopper

to tynne joggebukser

lett innerjakke

lader til kamera (kamera ligger tilgjengelig her uansett)

lader til mobilen skal oppi, men har bare en

x ord

penn og papir

ekstra minnekort til kameraet

Og så har jeg i tillegg en liten bag klar til lillemini i magen..

Der er det oppi

Hentesett i 50 og 56

Chenillepledd

Ytterklær

Lue og votter

Smokker

Mange gode tips her ja:)

Men klærne og sånn tror jeg at jeg kaster oppi når jeg kjenner noe er på gang. For de bruker jeg enda. Tror ikke jeg kommer til å dra med meg mine gamle jeans og "trange" gensre og bruke det rett etter fødsel;)

Må kansje kjøpe inn noen ammetopper, så det blir lettere å slenge frem puppen når jeg skal amme på sykehuset;)

I brosjyren som fødeavdelingen min har sendt til meg, så står det at jeg gjerne må ta med et mykt og godt dopapir. Mange synes papiret på sykehuset kan være litt ubehagelig etter fødsel.

Så jeg kommer nok til å pakke me meg dopapir jeg også

Annonse

dopapir er kjempelurt.. det på sykehuset er knallhardt og vondt. Bind regner jeg med at jeg får der. Brukte noen kjempestore sist, men det var jo bare helt i begynnelsen.

ellers bor vi så nært sykehuset at om jeg skulle glemme noe kan min samboer hente det for meg..

til baby tar jeg med:

hentesett

ullbody (2 stk) i str 56

ullteppe (som jeg ennå ikke er ferdig med:-D

strømpebukse

ullsokker

smokk - da bruker jeg avent sine, det er de jeg har best erfaring med.

jeg har faktisk begynt å pakke litt...hehe men er 9 uker til terminen...:)men forrige gang fødte jeg 3,5uke før terminen...og jeg har små barn,så jeg har ikke kjangs til å bare hive ting i bagen...men glemmer jeg noe,så får jo bare gubben hente...ikke noe stress:) på min første fødsel hadde jeg alt klart,hadde med frukt,blader,fødselsbok,is te...bla bla...you name it..andre.fødselen var over på 45min,og bagen lå i bilen...sSMART!!!

haha andre gang var bagen heldigvis klar,men glemte den i bilen...men gubben rakk å løpe til bilen og hsn hentet den....10 min etterpå var ungen ute...hehe

Da har jeg også begynt så smått å pakke :-)

Til meg: tøfler

joggebukse

t-shorter

stor tøy bh uten spile

ullinnlegg

brystkrem (medela sin er best)

lypsyl

hudkrem

hårbånd

energibrusetabletter fra XXL og muslibar (gir kjapp energi med naturlige ingredienser)

Til babyen: ullbody

strømpebukse

lue

votter, både tykke vinter votter og tynne klore votter

lugger

heldress (vinterdress)

helseteppe

bæresjal

bamse

lammeskinn (til å ligge på i babytrilla, jeg skal sove

den inn så den lukter "meg")

bilstol

Diverse: fotoapparat

filmkamera

penn og papir (skriver ned forløpet fra fødselen etterpå, hva som skjedde time for time, dette glemmer man så utrolig fort)

asan intimservietter (måtte å bommelomme da jeg kom til sykehuset å skulle ha førstemannn, ikke var jeg nydusja heller, var godt å vaske seg litt før alle skulle å kikke der nede)

Dette er lista min foreløbi (,")",)

Jeg har 6 uker igjen, og idag har jeg kjøpt inn noen mørke kosebukser og 2 ammetopper som jeg tenker ha med på føden. Har til og med vasket dem.. så da er jeg i gang med å tenke på hva som være med.

Har ikke bestemt meg for hva lillegutt skal ha med seg, men har nok å velge i.

Nei, den blir nok ikke pakket før i januar 2009. I den skal jeg ha med meg minst mulig! Regner med at noen kommer på besøk til oss på sykehuset, så har jeg glemt noe, så får de heller ta med.

Men det jeg savnet sist, som heldigvis mannen min hadde med seg, var barbersaker. Utrolig deilig å få barbert legger og armhuler.

Sminke og parfyme må også med. (Høres ut som den sminkedokka, men det er jeg ikke altså. Men man føler seg som en dronning, så slank og fin, og det er sååå deilig å se litt ordentlig ut. For første gang på leeeengeee).

Hei!

Har ikke lest hele tråden, så får bare unnskylde hvis jeg gjentar noe noen andre har skrevet.

Det lønner seg å sjekke fasilitetene der man skal være på barsel. Skal selv på Ullevål, og havne vel på hotellet. Der må man ha med seg alt selv, inkludert klær og bleier til barnet og bind til seg selv.

Det er også ganske dårlig oppvartning for mannen under fødselen, så ta med noe å spise og drikke til han, og kanskje et klesskift.

Det samme som "Liten" lykke i magen skriver her kan siers om barselhotellet på St.olavs i Trondheim. Men der er det omvent, der har de alt man trenger av bleier å bind å sånne store bleie truser hehe. På alle doene er det også en liten hånddusj, for det kommer til å svi skikkelig første tisseturene. Da er det godt å skylle med kaldt vann samtidig som man tisser, også bare klappe tørt med dopapir, derfor trenger man ikke ta med seg noe super mykt dopapir der mener jeg. De har også kantine hvor mannen og eventuelt besøkende kan spise, mor får sånn armbånd og spiser gratis hele oppholdet. Masse god mat :-D

jeg skal føde i fr.stad.. og der er det jo ikke hotell, så der får man klær til babyen.. men jeg har tenkt til å ha med noe rosa ;)

Det er hånddusj på alle doene, noe som er suverent da man blør litt i førsten..

men det er ikke sikkert det svir når man tisser, det gjorde det ikke på meg etter at jeg fødte førstemann iallefall.. ;)

hadde heller ikke med meg dopapir hjemmefra, gjorde vel mer som snia skriver, klappet tørt etter hånddusjen.. den brukte jeg hver gang i førsten..;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...