Fikkennydeliggutt08 Skrevet 24. november 2008 #1 Skrevet 24. november 2008 Hei alle sammen med små barn! Gutten min er nå 7 uker, og jeg er blitt utrolig glad i han! Men, han er så urolig. Han sover kjempedårlig, er veldig rastløs, sover nesten ikke på dagen, bare hvis jeg holder han inntil meg. På kveldene må han ligger inntil meg i samme seng, men han pleier å våkner hver time, noen ganger vil han ha mat og andre ganger ligger han og gråter bare. Jeg har vært hos legen og helsesøster og fikk beskjed om; *å kutte ut meieri produkter *å prøve babymasasje *å prøve sukkervann og minifom *å kjøre tur i bil med babyen *å passe på at han får nok frisk luft på dagtid. *å prøve kiroprakter Jeg har prøvd alt men ingenting hjelper. Det kan ikke være sunt at en så liten babyen ikke sover så mye? Snart blir jeg gal, jeg kan ikke gå på do uten at han skriker. Det virker som om det er noe som plager han men leger og helsesøster sier at gråting og skriking er 'bare noe babyer gjør'. Har noen er noe tips som kan hjelpe meg? Jeg forventer ikke en baby som er perfekt og rolig hele tiden, men jeg må kunne lage mat og vaske klær, han bare nekter å sove så jeg får gjort det og nekter meg å gå ut av rommet. Jeg får så vondt å høre at han skriker, men kanskje jeg burde bare blitt mer 'streng' med han? Hjelp!
Fikkennydeliggutt08 Skrevet 24. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 24. november 2008 Nei, det har jeg faktisk ikke prøvd. Kanskje jeg skal prøve det
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 24. november 2008 #4 Skrevet 24. november 2008 Du er absolutt ikke alene om å ha problemer m å få baby til å sove på dagtid, d er d veldig mange som sliter m, meg selv inkludert! Hun vil allerhelst ligge på armen å sove, men da får man jo ikke gjort så mye.. Løsningen her i heimen har vært å ta m vogna inn, og trille/ vugge henne i søvn i den, d elsker hun! Tar litt tid, men sovner tilslutt uten å gråte! Digg! Pakker henne først tett inn i teppet (liksom surrer d hardt rundt henne, sånn at hun ikke klarer å bevege armene, d liker hun godt, og d roer henne. "Livmor-følelse" kalte de d på sykehuset:)
Fikkennydeliggutt08 Skrevet 24. november 2008 Forfatter #5 Skrevet 24. november 2008 Tusen takk for tips Jeg har prøvd å trille han rundt i stuen, men det går ikke. Jeg skjønner ikke at han vil sove ute når jeg går med han men ikke inne. Det er ihvertfall bra å høre at jeg ikke er den eneste som sliter med dette!
schubidu Skrevet 24. november 2008 #6 Skrevet 24. november 2008 Har du prøvd bæresjal/bæresele? Vi hadde det som deg, og fant mye hjelp i bæresjalet vårt. Da kan jeg ihvertfall smøre meg noen skiver.
tertilus Skrevet 24. november 2008 #7 Skrevet 24. november 2008 Signerer schubidu! Ganske sikker på at du vil merke stor forandring
Hellinor Skrevet 24. november 2008 #8 Skrevet 24. november 2008 Signerer også de to over. Et bæresjal gjør nok susen :-) Og etterhvert bil det uansett gå seg til. Min baby gråt nesten ikke, men har aldri vært noen storsover likevel. Men i bæresjal koser han seg, kan sitte leeeenge og kose før han plutselig sovner :-)
Høna08 Skrevet 24. november 2008 #9 Skrevet 24. november 2008 Hei du, gutten min er helt lik! Problemet til babyen min nok luft i magen uten at det er kolikk. Men han klarer ihvertfall ikke å sove noe særlig hvis ikke det er på tur eller konstant vugging. Har prøvd alle de samme rådene som du uten noen effekt. Vår løsning har blitt bæresjal! Putter han i det på dagen og da kan han sove ihvertfall opptil en time mens jeg ihvertfall får lagd meg mat ;-) Jeg klarer heller ikke å la han være alene når han gråter (som er mye). Ellers så er dusjing blitt en ting jeg gjør på kveldstid når samboer er hjemme ;-) Men hører fra det fleste at slike "urolige barn" pleier å være mest urolig fra uke 6-8 og så roer det seg sakte men sikkert mot uke 12 så vi får bare krysse fingrene og ta tiden til hjelp selv om det er frustrende!
Mrs Georgine Skrevet 24. november 2008 #10 Skrevet 24. november 2008 Ha barnet i bæresjal under kjøkkenvifta fikk gutten min til å sovne på null komma niks. Han ville heller ikke sove og hadde magesmerter, altså gråt mye. Har også trua på akupunktur!
En snupp - og en knert i magen Skrevet 24. november 2008 #11 Skrevet 24. november 2008 Bæresjal, ja! Men har du prøvd manuellterapeut (fysioterapeut med tilleggsutdanning på barn og som retter opp evt. feilstillinger i nakke/rygg)? Men det er osm en over her sier, at det roer seg rundt 12 uker, det stemte i hvert fall her hos oss. Men selv om det er utrolig frustrerende å ikke få gjort "noe", så gjør man jo noe hele tiden når man mater, skifter bleie og gir barnet sitt kroppskontakt Jenta vår sover gjerne et par timer i strekk på dagen mens jeg går tur, og da er hun mye mer tålmodig etter en sånn lang lur. De blir også mer tålmodige etter hvert, 7 uker er ikke lenge Klesvask og annen vask får mannen ta en periode synes jeg. Eller kanskje jeg bare er utrolig heldig som har en mann som gjør mye hjemme, og en mor som ikke vet hva godt hun kan få gjort (nå etter 4,5 mnd. tar hun fortsatt noe av klesvasken min om hun får sjansen)
En snupp - og en knert i magen Skrevet 24. november 2008 #12 Skrevet 24. november 2008 Og en ting til - dette med melkeprodukter. Da skal du være helt konsekvent over noen dager for å kunne se effekt, men det og frisk luft er nok de rådene du har fått tidligere som er enklest å iverksette
Fikkennydeliggutt08 Skrevet 24. november 2008 Forfatter #13 Skrevet 24. november 2008 Jeg har kjøpt en sånn chicco bæresjal, den var på tilbud på barnashus til bare 349 kr Den fungere veldig fint, men etter tre timer må jeg ta den av fordi gutten veier 5.5 kilo og jeg får vondt i ryggen. Blir veldig stresset av å prøve å roe han og ta meg av husarbeid samtidig, når mannen min kommer hjem så sier han at han er sliten fordi han har vært på jobb, det blir mye med en skrikende baby og alt annet som skal gjøres. Jeg får bare trøste meg med at det er som dere sier, at rundt 12 uka så kan de roe seg litt
annesmil Skrevet 24. november 2008 #14 Skrevet 24. november 2008 Føler med deg! Vi tok vår gutt til osteopat, å det gjorde susen! Merket forskjell etter første behandling,og etter to behandlinger var han bra!!! Kommer du fra oslo området, s send meg en personlig melding så kan jeg sende deg navn og nummer til vår osteopat ( ei herlig tysk dame!) Lykke til!
En snupp - og en knert i magen Skrevet 24. november 2008 #15 Skrevet 24. november 2008 Tre timer er jo en god stund i sjal (eller er chicco sele?), da Du får sikkert gjort litt på den tiden. Og så får det heller blir mer støvsuging enn vasking og enklere middager en stund. Har du vippestol? Det kan funke, nemlig Det er sikkert mange som ikke er enige i at mannen ikke skal gjøre alt mulig fordi han er sliten etter jobb, men selvfølgelig er han det (han har jo vært på jobb), men det er du og. Så da mener jeg at både du og han må godta at ting går litt på halvtolv noen uker til Det kommer dere til å ha mye igjen for i lengden.
Thumper Skrevet 24. november 2008 #16 Skrevet 24. november 2008 Heisann Hvo mange behandlinger tok du hos kiropraktor? Av og til må man kanskje ta to-tre behandliger før man merker forskjell.... Lykke til
Frøken Freken Skrevet 24. november 2008 #17 Skrevet 24. november 2008 Jeg hadde det slik som deg, jeg kunne stå og se på at jenta mi skulle til å sovne, for så å rykke til og våkne igjen. Gang på gang på gang. Så - da hun var 8 - 9 uker forandret det seg av seg selv! Kan ha vært magetrøbbel som ga seg, men tror egentlig ikke det. Jeg gjorde ingenting, annet enn at jeg kanskje klarte å bekymre meg litt mindre og slappe mer av - men som sagt så forandret søvnmønsteret hennes seg av seg selv. Nå sover un lange strekk om gangen. Lykke til!
Fikkennydeliggutt08 Skrevet 24. november 2008 Forfatter #18 Skrevet 24. november 2008 Jeg har en vippestol, kjøpte en på tilbud på barnashus (er flink til å kjøpe ting på tilbud ) Det hjelper litt, men ikke mye. Jeg forstår godt at det kan være vanskelig men en liten baby men jeg liker ikke å stå og høre at han ikke har det bra, særlig når legen og helsesøsteren ikke kan hjelpe. Jeg fikk faktisk inntrykk at helsesøsteren syntes vi overdrev, men hvis hun hadde vært hjemme hos oss noen timer så hadde hun skjønte hva jeg mente Jeg får gjort ganske mye med denne bæreselen på men jeg sliter fortsatt med bekenet, jeg har vært sykemeldt i noen måneder pga bekkenløsning og jeg kjenner det fortsatt hvis jeg går en lang tur eller bære tungt. Så det er ikke en løsning i lengden. Jeg får heller håper at det er slik mange sier at det blir bedre rundt tolv uker. Etter å ha lest innleggene her kan jeg trøste meg med at om noen uker kan jeg kanskje se en forbedring. Gleder meg til han lille få sove, det kan ikke være så gøy for han å ha det så vondt! HI
Makko med to små gutter Skrevet 24. november 2008 #19 Skrevet 24. november 2008 Vi hadde også en unge som hadde vondt i magen, skrek endel, bæsjet 14ganger om dagen, og sov omtrent like mye som meg. Har han vondt i magen? -Vi var hos naprapat, 3behandligner der, og lærte øvelser som vi har gjort tre ganger om dagen. Da bokstavlig talt skviste vi ut luft og bæsj av magen hans, og det var kjempe effektivt! Nå skriker han bare når han er sulten, og sutrer når han er trøtt (har ennå ikke helt orden på legging). Har fast døgnrytme, -les på sovecoach.dk(NB. du skal ikke begynne med noe annet enn innføring av døgnrytme og "ssssh", men les om opp/ned også for å få tips om fjerning av hjelp) Det er faktisk viktig at ungen lærer å sove. I starten gikk vi MYE tur for å si det slik, bare for å få ungen til å vende seg til å sove. Nå går det mye bedre :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå