Gå til innhold

svangerskapsforgiftning???

LilleMille82

Anbefalte innlegg

Hei

Har vanligvis hatt blodtrykk på 110/70, den 10 nov ble blodtrykket målt til 140/90, noen dager etterpå til 150/100. Det ble da ikke påvist annet enn spor av proteiner i urinen. Ble sendt til kontroll på sjukehuset dagen etterpå og da fant de 1+ på proteiner i urinen i tilegg til blodtrykk på 140/90 (som er grensa til SF.

I dag er det 30 dager til termin. Fått beskjed om å ta det helt med ro, på sist kontroll var det ingen endring i blodtrykk og urin.Og legene sier at når man først har fått svangerskapsforgiftning vil det enten holde seg stabilt eller bli verre. Jeg er lei av å vente nå, vil bare han han ut, kjedelig å bare holde seg helt i ro...

Noen som har erfaring her med svangerskapsforgiftning? Eventuelt noen som har blitt satt i gang pga SF?

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Hvordan går det med deg? Ble sendt til kontroll pga. spor av proteiner i urinen, samt høyt blodtrykk. På to dager økte proteinnivået til +2, og blodtrykket varierer veldig, men er generelt høyt fortsatt. Blodprøver og slikt er fine.

Ble innlagt på sjukehus, og ligger nå her, med beskjed om å "ruge".... Ikke så kult å stort sett bare ligge, ikke få være hjemme med samboeren og sånt, men hvis det er det eneste som kan hjelpe for at babyen skal være der inne så lenge som mulig, så er det for meg ikke noe spørsmål om å trosse dette på noe slags vis.. Har nesten to måneder igjen til termin, og største skrekken er at han må ut lenge før termin...

Så bare ta det med ro du......

Hei på deg!

Takk for svar. Det er nå 12 dager igjen til jeg har termin. Jeg har fått med urinsticks av jordmoren min hjem for å sjekke urinen hver morgen. I går hadde jeg 2+ på protein og 3+ på blod, jeg ringte føde poliklinikken i går men de mente det ikke var noen grunn til bekymring, men kjenner jeg er litt spent allikevel. Blodtrykket målte jeg på mandag og da lå det fremdeles på 140/90.

Jordmoren min på bygda (har tre timer til sykehuset) har sagt tidligere at hun tror proteinnivået og blodtrykket vil øke når det nærmer seg fødsel (ikke vet jeg hvorfor). Og i går og i natt har jeg hatt masse verking i ryggen og menssmerter som jeg ikke har hatt tidligere. Hadde vært spennende om vesle gutten kommer nå, selv om samboer håper det blir et januarbarn.

Viktig å ta det med ro, det har du helt rett i. Hvordan står det til med deg? Er det noen endring? er du fremdeles på sykehuset?

Jeg skal selv på ny ultralyd neste fredag, litt spent på den.

Hei igjen.

Ja, jeg ligger fortsatt på sykehus. Og her blir jeg vel til han kommer. De har antydet at jeg KANSKJE kan få noen permisjoner dersom vi passerer uke 34, så vi får bare se. Jeg blir her så lenge de mener at det er det beste for oss begge to.

Protein er 3+ og BT varierer, men ligger rundt 160/90. En del vann i kroppen, men har ikke blitt mer de siste dagene. Så foreløpig går ting greit, og lillegutt har det bra. Jeg venter barn i februar, og har også veldig lyst at han skal vente til i alle fall januar.

UL idag viser at han vokser og har det bra fortsatt :-) Han er litt mindre enn gjennomsnittet, men har øka en del i vekt siste uka. Er kjempeglad for det, siden han kanskje kan komme allerede i desember.

Lykke til, og ta det med ro den siste tiden da. La samboeren ta julevasken osv. :-) Og jeg hører gjerne mer om hvordan det går med deg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...