Gå til innhold

Andre med liten baby?Mat-soving-vekking osv.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen!

Jenta mi har nå blitt 9 dager gammel, og jeg lever i evig frustrasjon.

Da hun ble født var hun 2760, men på 2 dager gikk hun ned til 2515.

Hjemreisedagen (3 dager gammel) var hun 2650, og da hun var 6 dager, var vekten oppe i 2720. I dag, 9 dager gammel, veide hun 2770, så hun har akkuratt gått forbi fødselsvekten sin ;) Heldigvis.

Jenta mi sover stort sett HELE tiden. Og siden jeg har fått besjed om å mate henne hver tredje time (eks. kl7, kl10, kl1 osv) må jeg alltid vekke henne.

Det tar ca 30-45 min å få vekket henne, og tro meg, jeg har prøvd ALT. Når hun endelig er våken, går det 5-7 min før hun sovner ved brystet, og jeg har mye melk hun kan få.

Har derfor konstnt melkespreng, og ammingen går ikke helt 100 enda.

Blir så sinnsykt frustrert og trett av å holde på med denne vekkingen hele tiden. Etter at hun er ferdig å spise, er det bare 1,5 time til jeg må begynne på an igjen siden det går så lang tid å få vekket henne. Er så sinnsykt sliten av dette.

Andre som er/har vært i samme situasjon som vil dele litt erfaringer?

Uansett, jeg elsker jenta mi mer en elt på jord, og skulle bare ønske ting var litt lettere;) Jeg hvet jo at ting er tøffe den første tiden, men er dette normalt?

Skrevet

En ting til, i tilleg så gjør babyen i bleia omtrent 10-15 ganger daglig. Kanskje 2 ganger mens jeg ammer. Saftige gule bleier. Er dette normalt?

Skrevet

Jeg har en liten gutt som er 12 dager gammel, og har hatt samme problem. han sov hele tiden og sovnet ved brystet etter 5-10 min.

fikk beskjed av jordmoren at jeg skulle vekke han hver 2 time for å gi han mat. hun sa at dersom han ikke våknet skulle jeg legge meg i et varmt rom når jeg skulle amme og kle av han klærne, slik at han fikk hud mot hud kontakt. dette hjalp veldig, og han våknet fortere, slapp å slite i nesten en time med å vekke han. etter noen dager med vekking og mating hver 2 time, gikk det av seg selv, og han begynte å gi beskjed når han ville ha mat. jordmoren sa også at dersom han hadde ca 6 våte bleier i døgnet, så betydde det at han fikk i seg nok mat.

gutten vår gjør i bleiern veldig ofte, føler vi skifter hele tiden, tror dette er helt normalt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...