Anonym bruker Skrevet 24. november 2008 #1 Del Skrevet 24. november 2008 Jeg er nå under utdanning og har fullført utd til jul. Har mest sannsynlig fast jobb å gå til - har uansett 100% stilling. Har heldigvis jobbet en vakt i sept, og skal jobbe i des.. og begynner i 100% stilling i januar. Hvilke økonomiske rettigheter har jeg da? Og hvor mye får jeg i mnd etter fødsel? Er nå på attføring etter sykdom, så er ikke lenger under lånekassen, bortsett fra stipend. Er så redd for at eg ikke får nok til å dekke evt. huslån. Noen som vet? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139168520-gravid-ferdig-utd-til-jul-termin-i-juni/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guttemamma75 Skrevet 24. november 2008 #2 Del Skrevet 24. november 2008 For å få foreldrepenger må du ha jobbet i minst 6 av de 10 siste mnd før permisjonen starter (altså 3 uker før fødsel) Om du har termin i juni og f.eks begynner permisjonen 1. juni må du ha jobbet fra 1.desember... Den vakta du har jobbet i september vil ikke telle med da det bare var en enslig vakt, man må ha regelmessig jobb for at det skal telle med.. Er det mer enn 2 uker mellom vaktene regnes de ikke som en periode.. Så det lureste du kan gjøre er å begynne å jobbe så snart som mulig slik at du opparbeider deg rett til foreldrepenger.. Husk at det kjipe er om at du føder f.eks 4 uker før termin kan du risikere å ikke få foreldrepenger (fordi du da ikke oppfyller regelen om jobb i minst 6 mnd.. Om du begynner jobb i 100% fast jobb i januar og jobber i denne jobben når du går ut i permisjon er det lønnen du har i den jobben som blir grunnlaget for foreldrepengene.. Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139168520-gravid-ferdig-utd-til-jul-termin-i-juni/#findComment-139170988 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå