Gå til innhold

Kan noen vær så snill og hjelpe ang pris setting?

Anbefalte innlegg

Skal selge vår Emmaljunga Scooter i fargen soft pink. Den er pent, men godt brukt. Det er ingen feil eller mangler, annet enn noen små "striper " på det rosa stoffet. Det skal følge med fotpose i samme fargene, regntrekk, myggnett, Graco stelleveske (m/div bokser, plastmapper, stelleunderlag), en grå Basson vognpose eller en mørk blå voksi pose. Vogna ble kjøpt helt i begynnelsen av desember i fjor.

Noen som kan hjelpe meg med og sette en ca pris?

På forhånd tusen takk =)

Fortsetter under...

Nå aner jeg ingenting om hva du har gitt for greiene nytt, men om det ikke er viktig for deg å få alt unna i en "fei" så hadde jeg prissatt det meste (vognpose, voksipose,stelleveske m.m.) som ikke direkte hører til vogna hver for seg. Da tror jeg du vil få mest for det. Halv pris av ny pris er vel et greit utgangspunkt om ikke det er noe som er ubetydelig lite brukt...

Jeg ville også satt pris på vogn m/regntrekk, myggnett og fotpose i ett, en pris for stelleveske og en pris for posen(e), men laget ett "pakketilbud" med alt inkludert litt billigere enn om det kjøpes hver for seg. Du kan også skrive at du ikke selger poser og stelleveske før vogna er solgt, i tilfelle noen ønsker å kjøpe hele pakken.

Hadde tatt ca 30% avslag av ny pris, og så heller hatt litt å gå på med tanke på pruting. Har du kvittering på vognen så skriv det i annonsen, da er den lettere å få solgt i og med at det er 1 år igjen før reklamasjonsfristen går ut.

Hei!

Jeg kikker en del på brukt vogn. Den må minimum være halv pris av ny-pris for at jeg skal vurdere å kjøpe den. (Skal sies at ejg ikke ser på Emmaljunga.) Etter å ha fulgt med på Finn en stund så virker det som om de som legger ut til for høy pris ikke får solgt. Jeg ser på Simo (Nypris 6000 for enkleste type), den bør ikke koste mer enn 3500. Hvis jeg skal godta den prisen må det følge med litt ekstra-utstyr og den må være i veldig fin stand. Det er stadig vekk noen som selger til 2000 kr. Det er en slik jeg sitter og venter på skal dukke opp "nær meg." :o)

Men ikke pris deg for lavt heller i starten. Juster heller pris hvis du får lite respons. sjekk hva de andre ligger ute for. Det som er viktig når jeg vurderer er også at annonsen er skrevet godt og utfyldende.

Tenkte det var greit med noen synspunkter fra en "kjøper."

Lykke til med salget!

hei!

noen til annonsen din :)

som mia29 sa over, så er det veldig viktig å ha en utfyllende annonse.

ta med absolutt alt av finesser på vogna som hvilke hjul, fjæring, lengde på bag og vogn og om man f.eks kan bytte kjørestilling på vogna, hvilken årstall vogna er fra, når den ble kjøpt, hvilken bruk dere har hatt den til. f. eks hvis den kun har blitt brukt som byvogn, b.hagevogn osv.

ble kanskje litt mye pirk, men kjøpte akkurat en vogn på FINN, og de som unnlater å gi info om vogna ble fort luket vekk som useriøse. man får og litt inntrykk av at de av og til skjuler litt.

godt med bilder av vogna fra mange vinkler er også et meget stort pluss for noen som er interessert :)

good luck :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...