Førstegangsmamma!! :) Skrevet 24. november 2008 #1 Skrevet 24. november 2008 Hjelp!! Skal kjøpe Hensvik sprinkelseng på ikea. Sengen har madrassmål som en standard sprinkelseng hos andre forhandlere; 60x120. Men d rare er at når jeg skal ha sånn sengekant beskytter invendig i sengen, så har ikea mål på 374 cm rundt x 21 cm høy, mens sengekant beskyttelsene hos andre forhandlere er mindre/kortere i målene rundt..??.. Synes dette er rart da sengene har samme madrassmål.... må jo da være like lang innvendig omkrets langs sprinklene vel???? Jeg liker nemlig ikke de beskyttelsene de har på ikea, men må kanskje kjøpe den der uansett da?? Noen som vet dette? Har kjøpt seng på ikea men sengekant annet sted?? Please hjelp meg:)
Gjest Skrevet 24. november 2008 #2 Skrevet 24. november 2008 Ikea sin seng er mindre enn den vi kjøpte på babyshop. Så tror at ikea's senger er mindre enn de andre butikkene. Har i allefall hørt at andre har sagt det samme som deg.
Gjest Skrevet 24. november 2008 #3 Skrevet 24. november 2008 Kan jo legge til at ei smart venninne av meg, bare tok og bandt litt ekstra i ene hjørnet, så passet den så fint atte!
m_n83 Skrevet 24. november 2008 #4 Skrevet 24. november 2008 Ikea har alltid egne mål på ting. Synes jeg iallefall.. Vi kjøpte stellebord der nå, å alle standard stellematter er for stort til å passe oppi den kassa på stellebordet. Men det går, blir litt trangt, men buler ikke opp. Har sett flere som sliter med de sengekantene. Vi kjøpte seng på FruLyng og med den var det ikke noe problem.
Elin snart mamma til 3 Skrevet 24. november 2008 #5 Skrevet 24. november 2008 bare å deponere hvis du finner noe du liker å prøve det ville i allefall jeg gjort Tror de ikea sengekantene er såpasse lange for å gå litt mer enn akkurat rundt.
Førstegangsmamma!! :) Skrevet 24. november 2008 Forfatter #6 Skrevet 24. november 2008 Vet at ikea har egne mål på ting. Men sengen jeg skla kjøpe på ikea er like stor som sengene andre steder...Akkurat samme madrassmål..det synes jeg var rart med tanke på at den kantbeskyttelsen var større på ikea enn andre steder... Det vil si at hvis jeg kjøper beskyttelsen et annet sted så blir den for liten inni sengen!! På Princess feks er den 360 cm lang, mens på ikea er den 374.... Er jo nesten 15cm forskjell da!!? Er den sengekanten på ikea da alt for stor til sengene de har der fra før uansett da eller?? Hmm.... Mener da i og med at sengene er like store innvendig med tanke på madrassene som er like alle steder..?? Håper noen forstår hva jeg mener... Kanskje må jeg ta å måle ikea sengen innvendig og sjekke det!!
m_n83 Skrevet 24. november 2008 #7 Skrevet 24. november 2008 Ja de har jo egne mål, å derfor egne sengekanter som skal passe. Så du må nok kjøpe sengekanten der. Desverre, sikkert kjedelig siden du antagelisvis har sett deg ut en annen! Men skjønner hva du mener med at madrassene skal stemme, rart igrunn. Ikke vet jeg hvorfor.
Itsrejk Skrevet 24. november 2008 #8 Skrevet 24. november 2008 Jeg har også kjøpt seng på Ikea. Jeg har lett litt rundt på nett nå, og jeg kan ikke se at Ikea sine sprinkelsenger har andre mål enn sprinkelsenger andre plasser. Sengene passer til madrasser som er 60x120 cm - noe som også gjelder sengene andre steder. Har ikke klart å finne en eneste sprinkelseng med annet madrassmål enn det, faktisk. Vet ikke hvorfor beskyttelsene har andre mål, men madrassene er i hvert fall like store - så jeg ville tatt sjansen på å kjøpe beskyttelse en annen plass, jeg. (Slipper dillemmaet da, for jeg har beskyttelse fra storebrorens sprinkelsengtid liggende. Har bare vasket den på 60 grader i maskina.)
en av hver Skrevet 24. november 2008 #9 Skrevet 24. november 2008 Deponer. Og så kan du eventuelt flytte på de snorene hvis den ikke passer helt. Tror de fleste sengekantene er litt for lange så de skal overlappe, ikke bare gå kant-i-kant, og IKEA har kanskje tatt ekstra hardt i..
En liten mamma Skrevet 24. november 2008 #10 Skrevet 24. november 2008 Men hvis senga er 120x60, så passer det med en sengekant som er 360 cm (120x2+60x2=360) Så da er det altså sengekanten fra ikea som er ekstra lang, ikke de andre som er korte...
Førstegangsmamma!! :) Skrevet 24. november 2008 Forfatter #11 Skrevet 24. november 2008 Ja var d jeg også regnet ut.... Tenkte også da at den kanten på ikea er ganske for stor.... Kanskje jeg skal deponere på en sengekant et annet sted og prøve.. Takk for svar!!
KR0705 Skrevet 24. november 2008 #12 Skrevet 24. november 2008 Jeg har Ikea seng og sengekant fra Princess. Ikke noe problem det. Men så på Ikea at sengekanten der overlappa den andre hvis dere skjønner. Men jeg kjøpte ikke sengekant på Ikea for jeg syntes den var litt "tynn" og kostet nesten like mye som den jeg kjøpte på Princess. Eneste er at den senga vi kjøpte har en plate der hvor hodet på babyen er så ikke like lett å få festa den, men når jeg fikk madrassen oppi blei det veldig bra
Førstegangsmamma!! :) Skrevet 24. november 2008 Forfatter #13 Skrevet 24. november 2008 Ok! Takk for alle svar!!
Lucy T og prinsessa *** Skrevet 24. november 2008 #14 Skrevet 24. november 2008 Vi har kjøpt seng på Brio som også har madrassmål 60x120cm. Madrassen vi kjøpte passer perfekt, men sengekant beskyttelsen (som vi også kjøpte på Brio...) er for lang. Den er 360 cm lang, så den skulle jo i teorien passe perfekt, men den må altså overlappes 15 cm... Så det er nok ikke bare på ikea sine senger dette problemet oppstår...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå