Gå til innhold

Zitara; jeg har også fått noe tull med blødinger og Cerazette!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gått på C. siden mars og ikke opplevd noe "tull". Begynte å blø/fikk mensen for første gang for ca syv uker siden, blødde i tre uker, så én uke opphold og nå har jeg blødd i tre uker igjen. Er så drittlei!!! Ønsker ikke å slutte med C. heller for har jo vært veldig fornøyd med dem....

Har du kontaktet lege nå? Det har ikke jeg.

Skrevet

Hei...

Blander meg litt inn i dette temaet jeg..

Jeg har også hatt mye tull med Cerazette.. Gikk på det 5 år før jeg ble gravid.. helt greit. Hadde mensen som vanlig.. Ble så gravid på første mnd etter pilleslutt..

Og begynte på igjen 6 uker etter fødsel.. Hadde bare blødninger i 5 mnd!!!! Holdt på å bli gal... 3 uker blødninger, 1 uke uten og på igjen.. Gikk meg på nervene.. Så fortalte legen min at dette ville stabilisere seg etterhvert.. noe det faktisk gjorde.. Nå har jeg ikke hatt mensen eller blødninger på 2,5 mnd... ganske greit egentlig..(er heller ikke gravid igjen.. det har jeg sjekket;))

Hvis dere er usikre så ring legen og prat med de... eller ha litt tålmodighet, så kanskje kroppen justerer seg tilslutt....

Må innrømme at pilleesken gikk veggimellom her hjemme innimellom...

Skrevet

tusen takk for svar, deidei! men, er det ikke litt underlig at jeg hadde tatt C. i over seks måneder før jeg begynte å blø noe som helst?

Skrevet

Kan jeg også blande meg inn her?? har akkurat begynt på cerazette. Gått på de en uke og nå har jeg begynt å blø skikkelig... Når man går på et nytt brett uten pause, har man mensen da?? ser at Deidei skriver at hun hadde mensen som vanlig....?? trudde ikke at man hadde mensen på C jeg, men at det kunne forekomme småblødninger når som helst...

forvirret

Skrevet

jeg gav opp til slutt. det gikk greit de første månedene (da renselsen endelig gav seg), men så plutselig begynte jeg med småblødningene. Nå har jeg sluttet for å være sikker på at det er de som gjør det. begynte å blø igjen nå men regner med at enten er det mensen eller at pillene ikke er helt ute av systemet enda. Her er det slags hoppe av i svingen metoden. hopper av i god tid og skulle jeg bli gravid så ja, da blir jeg gravid. ingen krise.

Skrevet

Før jeg ble gravid så hadde jeg mensen som vanlig selvom jeg gikk på cerazette... Noen mister den, mens andre får den som vanlig..

Men etter fødsel så blødde jeg nesten hele tiden... Helt til ca 2 mnd siden.. Da stoppet det og har ikke hatt en eneste blødning etter det.. Lillegutt er nå 7 mnd..

Pratet med legen min underveis og hun sa at kroppen trengte lenger tid på å stabilisere seg med tanke på hormonene..derfor blødninger. Så jeg fikk enten prøve videre eller bare slutte.. Jeg kan ikke ha vanlige p-piller pga blodproppfare.. så jeg måtte bare fortsette... Hoppe-av-i-svingen fungerer dårlig her..

Når det gjelder å begynne på nytt brett uten pause så kommer mensen som kroppens syklus sier.. Skal ikke være pillepause på disse... bare å spise ivei...

Nå skriver jeg bare ut fra egen erfaring her.. Er ingen lege selv..

Skrevet

okæi:) takk for svar. Får fortsette på de en stund til å se. Blør jo som aldri før nå jeg. Mye mer enn en vanlig mens...litt irriterende men får se om det stabiliserer seg:)

Skrevet

Blander meg også. Gikk på disse pillene før graviditeten, hadde ikke noe tull med de. Men nå etterpå så føler jeg at jeg har mer mensen/blødninger enn opphold. Føler grunnen til at jeg går på de er blitt litt borte...

Skrevet

jeg bruker også c og har hatt mensen en gang på syv uker... (ikke gravid!) men jeg blir så humørsyk at både jeg og mannen holder på å bli sprø, så grunnen til å gå på dem blir litt borte her også.. flere som har det sånn?

Skrevet

Hei, hei, her kommer trege meg og svarer!!!! He, he....

Nei, har ikke ringt legen enda. Har sååååå lite lyst til å ringe han pga jeg veit han er i permisjon og jobber kun 1 dag i uka Vikarlegen er utenlands, greit nok det, men han snakker knapt norsk. Så derfor har jeg ikke lyst til å snakke med han om dette....

Men jeg har time hos han jeg liker den 30. januar. Så jeg gir mensen 1-2 uker til på å forsvinne ellers kutter jeg pilla og lever i sølibat frem til legetimen.... skjønner ikke hvorfor dette tullet har kommet. Har tatt denne pilla i snart 4 år uten noe tull.... :-(

Skrevet

Hvis jeg tolker svarene her rett, har de fleste begynt å blø nesten umiddelbart etter oppstart. Synes det er litt rart når jeg har gått på C. i over et halvt år uten å ha blødninger og nå blør jeg som bare det... ;(

Skrevet

Virker sånn ja.... men jeg har jo gått 4 år uten tull. Bare hatt en graviditet som pause... og nå er babyen 9 mnd, så jeg har jo alt gått på dem 8 mnd uten tull også liksom.... ekke rart man blir forvirra....

Skrevet

Uff, skal jeg bare holde ut litt til tro? Gidder ikke å styre med legetime "bare for det" kjenner jeg. Har baby på ni mnd. jeg også forresten ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...