Emilia m ♥j08, g10+maispire12♥ Skrevet 24. november 2008 #1 Skrevet 24. november 2008 Jenta mi har fått grøt 3 dager på rad nå. Begynte med en teskje grøtpulver på søndag og laget av 3 teskjeer med grøtpulver i dag, og hun spiste alt! Det virket som hun ville ha mer. Er det bare å gi henne full porsjon nå? Hun er 5,5 mnd, gir nestle maisgrøt blandet med mme. Før har hun bare fått mm. Men dropper pumpingen til hvert grøtmåltid. Hvor lenge har dere gitt en porsjon pr dag før evt. 2 porsjoner?
super76 Skrevet 24. november 2008 #2 Skrevet 24. november 2008 Her gikk det relativt fort opp til en posjon - HS sa at siden gutten var så stor, 6 mnd, kunne man går fortere fram, din er jo også stor! Jeg ga nok full posjon etter tre dager ja, hvis jeg husker rett. Etter en uke begynte jeg med to posjoner mat per dag. Middag kl to og grøt kl seks. Begynte med risgrøt helt i starten, nå er det Bjørns havregrøt. Fortsatt bare to måltider, nå er han syv månder - noen som veit når man kan begynne med tre måltider? :-)
Mamman til 2 Skrevet 24. november 2008 #3 Skrevet 24. november 2008 Det er bare å begynne med middag, min gutt er 8mnd og har spist tre til fire måltider med fast føde en god stund nå
M by M Skrevet 25. november 2008 #4 Skrevet 25. november 2008 Da dattra mi var 8 mnd, spiste hun alle måltider. Hun fikk også brødskiver uten skorpe og frukt i biter. Ammet før eller etter alle måltidene. Da hun var 6 mnd tror jeg hun fikk grøt eller fruktpure 2-3 ganger om dagen.
Nordhagenjentene :) Skrevet 25. november 2008 #5 Skrevet 25. november 2008 Vi begynte med grøt for litt over en måned siden, hun blir 5 mnd til torsdag. Vi er vel kanskje oppe i full porsjon nå, men jeg gir den over to ganger, en halv om morgen og en halv om kveld. Noen ganger spiser hun alt, andre ganger ikke. I tillegg får hun 1/2 banan eller fruktpuré på ettemiddagen. Vi begynte med grøt på kvelden i helga, til det har hun bare spist en halv porsjon på morgenen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå