Gå til innhold

Hva gjør jeg når gullet ikke vil drikke vann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

han får grøt og mme til frokost,frukt og melk til lunsj,middagsglass og vann til middag(som han ikke vil ha),og grøt og melk til kvelden.

trenger jeg og gi ham en flaske melk til middagen også,han biter på tuten når han merker det er vann,så litt kommer det j ut,he,he:)

ikke enkelt med disse små.

Skrevet

har en gutt her på 10 måneder som gjør det samme, men han får mm utenom så vet ikke om det rett og slett er flasken som er problemet her.

Skrevet

Vi begynte med vanlig kopp da han var seks måneder da han ikke ønsket vann fra flaske. Med vanlig kopp gikk det strålende:) Hvis det blir søl med vanlig kopp kan du prøve tutekopp - da kan det være enklest i starten å fjerne den "stoppedingsen" inni koppen slik at babyen ikke trenger å suge på tutten for at det skal komme noe ut, men at man bare kan helle:) Her ble alt med tuter og smokker bitt på, så her var det kun vanlig kopp som gjaldt!

Skrevet

Enig med bunnies by the way, vann gis med tutkopp eller kopp.

Skrevet

Prøv forskjellige tutekopper eller av vanlig kopp. Min gutt har alltid nektet å drikke vann fra tåteflaske, virker som det er kun mme som skal ut av den tuten. Han sliter også med tutekopp, men har endt opp med å bruke den tutekoppen fra Ikea, den er det ikke ventil i, så da kommer vannet av seg selv og han skjønner at han må suge.

Ellers så brukte vi lang tid på å lære ham å like vann, begynte i vår/ sommer når han var ca 3 mnd, grein på nesa i ett par mnd hvertfall før han begynte å like det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...