ble mamma 1.juli 08 Skrevet 24. november 2008 #1 Skrevet 24. november 2008 vurderer å ha snuppa 2 og 3 dager i barnehagen annenhver uke. noen med erfaring? blir dette for lite tid? hun begynner når hun er 13 mnd...
Alenemamma :) Skrevet 24. november 2008 #2 Skrevet 24. november 2008 Gutten min(snart 16 mnd) begynner på mandag 3 dager i uken:) Skal bli spennendes å se hvordan det går:) Han er en utrolig aktiv gutt så han har nok godt av det:) Snuppa di har sikkert godt av det hun også Jeg hadde tenkte å søke om 2 dager første, men fant fort ut av at det ble litt lite. Og hører de anbefaller her inne å ha 3 dager i stede for 2:) Lykke til
Raych Skrevet 24. november 2008 #3 Skrevet 24. november 2008 Vi hadde det til eldstejenta det første året. Da gikk hun mandag, tirsdag og onsdag i den ene uka og torsdag og fredag den andre uka:) 1 uke omtrent fri i mellom. Det fungerte veldig fint det. Hun startet da hun var 14 mnd. Dette blir da 50% plass. Jeg jobbet samme dager, så vi koste oss masse hjemme den uka vi hadde fri:)
Gjest Skrevet 24. november 2008 #4 Skrevet 24. november 2008 Det kan bli vanskelig for barnet å få innpass i barnegruppa når de er der så lite. Hadde selv en sånn ordning til ene jenta mi da hun ble storesøster og for henne var det ikke en ideel løsning. Men er forskjell på barn da:)
Anonym bruker Skrevet 24. november 2008 #5 Skrevet 24. november 2008 Her var det ideelt. Hun begynte med tre dager på rad hver uke, men ble ekstremt trøtt mot slutten av uka. Annenhver dag fikk hun tid til å hvile i mellom, og hun var glad og fornøyd når hun ble levert i barnehagen. Når hun gikk flere dager på rad skrek hun og var illsint hver gang jeg gikk. Hun var 14 mnd da vi byttet over.
Gjest Skrevet 24. november 2008 #6 Skrevet 24. november 2008 Jeg ville valgt 3 dageri uken hver uke til redusert tid dersom du har mulighet for det. De somjobber i barnehager anbefaler at barnet går minst 3 dager i uken for å få mer flyt i dagene de er der og bedre innpass, men gjerne da heller til kortere tid de dagene de er der. Er også greit å ha de samme dagene slik at rutinene gjentar seg for barnet, for å skape trygghet. Har prøvd det meste av kombinasjoner og må si meg enig i det barnehagen anbefaler her, at 3 dager i uken til redusert tid er kjempefnt som start til de minste.
Snuppelurene Skrevet 24. november 2008 #7 Skrevet 24. november 2008 Hei:) Jenta mi på 1 år er i barnehagen mandag og torsdag ene uka, og mandag, torsdag og fredag andre uka. Var litt spent på hvordan det skulle gå, men det funker helt supert:) Hun begynte der når hun var 10 mnd. Kommer til å søke om full plass neste år, det har jeg blitt anbefalt av de i barnehagen, for det er da de "skaffer seg venner". Lykke til;)
Begooz Skrevet 24. november 2008 #8 Skrevet 24. november 2008 Poden min begynte med 3 dager i uken, og det var IKKE ideelt. Han fikk aldri kommet seg inn i rutinen. Var egentlig ikke før han startet 100 % at han kom seg i rutine og ble ordentlig kjent med alle de ansatte. Vi kan jo selv ta han ut en dag eller to dersom vi eller han føler for det.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2008 #9 Skrevet 24. november 2008 Det fungerte glimrende for oss. Han var 2 år når han begynnte. Hadde fri onsdager og fredager og det fungerte bra. Han fungerte bra i gruppa selvom det alltid vil være noe de går glipp av som turer, aktiviteter ol. Men til gjengjeld fannt vi på kjekke ting hjemme og du får ALDRI den tiden igjen. Er veldig glad for at jeg valgte redusert plass.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå