Gå til innhold

Desinfiserer(?) dere kjøkkenbenker osv?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Sauen - uke 13

nja, desinfiserer og desinfiserer...

vasker daglig med vaskemiddel, og sprayer innimellom med blanding av salmiakk og vann. lar det stå litt, tørker av og vasker godt av med vann etterpå så jeg ikke får salmiakk på maten...=P

Annonse

Nei

Det hender eg brukar ein dasj med klor i spruteflaska mi...ellers er det reint vatn eller reint vatn med zalo i.

Einaste var når det var så vanvittig mange runder med omgangssjuke i fjor vinter....då klora eg det meste og sprita hendene tilslutt (etter tre runder var vi rimelig lei..)

Til jul får kjøkken og bad samt tak ei runde med salmiakk og grønnsåpe, reint og pent og juulelukt! :)

Jøss... er det vanlig. Jeg har alltid ansett meg selv som normalt renslig, men etter å ha begynt å henge på dib så lurer jeg på om det er noe galt med meg eller halvparten av dibberne :o)

Vasker kjøkkenbenken med vann og fille. Av og til har jeg litt zalo i vannet. Ellers bruker jeg jo fjøler da jeg lager mat så ser liksom ikke helt poenget med desinifisering eller vasking med masser av vaskemidler..

Annonse

Bruker vann og klut til vanlig, og kanskje zalo en gang i blant eller skurekrem hvis jeg har bakt og bordet er veldig skittent.

Er også forundret over hvor mange her som, desinfiserer, vasker håndkler etter hver bruk, støvsuger hver dag ovs. hehe:)

Nei. Helt unødvendig, og man øker bare sjansen for at bakteriene blir resistente. Synes nesten det skulle vært forbudt å selge slike antibakteriell-produkter for bruk i vanlige hjem. (Ikke klorin da, det har jo endel andre bruksområder..)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...