Gjest Sauen - uke 13 Skrevet 24. november 2008 #1 Skrevet 24. november 2008 Datteren min elsker røkelaks, men kom til å tenke på at det kanskje ikke anbefales for så små? har liksom aldri hørt om små barn som spiser røkelaks før...=P
Raych Skrevet 24. november 2008 #2 Skrevet 24. november 2008 Ja, det kan de vel. Kanskje ikke helt i ubegrensede mengder da:) Jenta vår på 16 mnd elsker røkelaks og egg:) Har spist det lenge nå.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2008 #4 Skrevet 25. november 2008 Jeg lar min få spise alt han vil jeg men det er vel kanskje ikke så bra? Gir han jo ikke farlige ting da selvfølgelig og ikke skalldyr. Men ellers får han krydret mat, oster og ellers det som vi andre spiser. Han ser veldig fort hvis han få noe annet og da nekter han å spise. Har to eldre søsken så det har vel litt å si. Broren fikk Big bite og han en skive med prim og du kan si at den ble kastet i gulvet og big biten måtte deles
*smula* Skrevet 25. november 2008 #5 Skrevet 25. november 2008 Er man redd for evnt bakterier i røkelaks, kan den fryses før bruk.
venter bolle nr 2 Skrevet 26. november 2008 #6 Skrevet 26. november 2008 skal de ikke ha skalldyr???? hvorfor ikke? hva med rekesalat?
Anonym bruker Skrevet 26. november 2008 #7 Skrevet 26. november 2008 Bare tull at de ikke kan spise skalldyr etter at de er året.. HVIS det er skalldyrallergi i nære familie er det jo noe annet, men det er jo det samme med ALLE matvarer det er allergi mot i famlilien. De er man litt forsiktig med og introduserer så sent som mulig. 1,5 åringen min elsker reker, og får det! Elsker også alle mulige grønnsaker, mat med hvitløk o.l., passer bare på at det ikke er for salt eller alt for sterk chili o.l. for det kan gå ut over nyrer m.m. For å svare på spørsmålet, så skal man være forsiktig med røkelaks/gravlaks som er snart utgått på dato, det kan være listeria m.m. i dette og det er klart, et lite barn tåler ikke det like bra som en frisk voksen. Et barn spiser fort en like stor posjon med laks som en voksen og HVIS det finnes bakterier i laksen blir jo det farligere for en liten kropp...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå