Gå til innhold

Hvilken LUE har dere til barna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alle er så vide akkurat rundt ørene, så de blir liksom bare uansett.

vil ha en sånn man trer over hodet, med hals. Men med god tettsittende passform. noen tips? :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg bruker bare reima luer til frøkna vår, det er det eneste som sitter godt! Har 4 stk som jeg er veldig fornøyd med, også skal jeg kjøpe en som er sånn type sokk med hull på...om du skjønner...hehe

Skrevet

Gutten min har Disana Ulllue. Den sitter veldig godt i rundt ørene! :)

Skrevet

Jeg har to fra polarn og pyret.. de er helt suverene.. sitter godt. Bruker hals i tillegg , fordi de er ikke sånne med hals. har også en reima.. og har tenkt til å kjøpe en reima til.

også har jeg en ulvang lue, men den har jeg ikke prøvd på han enda.

Skrevet

Vi har en Reima hettelue som har hengt med i seks år! Den ser ut som ny ennå, helt utrolig.Eldstemann fikk den når han begynte i barnehagen som 1-åring og brukte den hele barnehageperioden, nå har lillebror overtatt :-) Har også kjøpt de stripete hetteluene i ull på Sparkjøp. De er litt tynnere og passer fint feks under sykkelhjelm, og hvis det ikke er så kaldt.

Skrevet

Vi bruker både "finlandshette" fra Reima og Janus, den fra Reima sitter best ved ørene, men ingen barn er like,så må nesten prøve seg litt fram desverre, for det blir fort dyrt!

Skrevet

Den fra Reima har jo i år veldig lite hull til ansiktet, som utvider seg etter barnets ansikt. SÅ den vil jeg anbefale=)

Skrevet

jeg har en Reflex-lue og en januslue (hjelmlue) med hals til jenta på 16 mnd. Veldig bra begge to - Reflex-lua er god og varm og har klaffer over ørene. Januslua er i ull, så den er god og varm, samt at den sitter godt over ørene og hun blir "tett" i halsen.

Skrevet

Nå er ikke jeg medlem av reimaklubben ( ble ferdig med merkehysteriet på ungdomsskolen).

Jeg har kjøpt et par sånne sånne luer meg hals i merino ull på sparkjøp , ull er tingen , ingenting som holder ungene varme som ull!!!

Og er det ekstra kaldt så suppelerer jeg med ei tykk lue i tillegg!!

Dette funker veldig bra for oss, siden (igjen ja) ull er tingen, helst helt inntill kroppen.

Skrevet

Jeg har en skikkelig søt fleecelue fra kappahl som jeg bare MÅ bruke når det er mildt nok. Hjerter i forskjellige farger og to søte dusker (som ører).

Når det er bitkaldt bruker vi en tykkere lue fra bergans, m caps på som er god når det er litt sol.

Skrevet

Vi er superfornøyde med Troll sin finlandshette.

Den har tynt ullfor og vind- og vanntett stoff utenpå. Ullstoffet går litt ned på bryst og rygg. Åpningen foran er elastisk, slik at luen sitter godt rundt barnets ansikt. Jeg bruker denne når det er minusgrader.

Er det ikke fullt så kaldt, bruker vi Nøstebarns lue med ullfor og vindavvisende ytterstoff. Har klipserem under haken, lett å sette på, fin passform som sitter rundt ørene.

Skrevet

Reima og Kivat har kjempegode luer av den typen du beskriver. Har personlig bare hatt Reima-luer til mine barn og de er virkelig gode på kalde vinterdager! Vindtette og med ekstra "padding" over ørene. God passform og "vokser" omtrent med hodet til barnet. Kvalitet!

Skrevet

Ser fortsatt ikke grunnen til å bruke masse penger på et spesielt merke , når man kan få like god kvalitet til under halve prisen...Sårlig når de små vokser fra det så forte

Og ja, her er det ikke lommeboken som stopper, men fornuften.

er forresten ingen mus, er 166 cm ;)

Men neste gang du kaller meg et navn fra dyreriket, ikke vær anonym, det er så harry

Skrevet

Troll, Janus og Kivat har vi her.. Alt i ull og finlandshette. Troll er vindtett over hele og Kivat har vindtett stoff rundt panna og nedover ørene. Janus blir brukt til soving i bhg og når det er mildt.

Skrevet

Har strikket egne halser så det blir luer uten hals til småen her.

Har en "dunlue" fra Hufa, som er veldig god og varm, en fra polarn ... med øreklaffer som er god (strikket lue med tøy-for) også har vi noen tynnere luer. Også driver farmor å strikker "finlandshette" til ham.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...