Top of the hill Skrevet 24. november 2008 #1 Skrevet 24. november 2008 Jenta mi på 2 uker er veldig urolig, og vil bare ligge oppå meg å sove... Hun krøker seg sammen,har vondt i magen og driter noe helt vanvittig! Nå har jeg kuttet ut alle melkeprodukter, og magen hennes er litt bedre! Dere som har kuttet ut melk, har dere kuttet alle melkeprodukter og?
Madamina Skrevet 24. november 2008 #2 Skrevet 24. november 2008 Det hjalp mer å være nøye på raping enn å kutte ut melk her. Smokk var også bra da sugebehovet ikke bør dekes ved konstant spising (mma som smokk).
2prins1prinsesse+bøllefrø Skrevet 24. november 2008 #3 Skrevet 24. november 2008 jupp her holder æ mæ unna alt av melkeprodukter! de sier jo at etter 3måneder skal de tåle melk igjen!så prøvde det når hun ble litt over 3måneder og full krig! må holde mæ unna alt av melkeprodukter og har i tillegg glutenallergi, så har et spennende kosthold for tiden gitt! drikker i tillegg ammete som hjelper på magen hennes, hun er nå 3 og en halv måned! sønnen min på 2 og et halvt har også melkeallergi, så har søkt støtte fra nav, fått avslag og sendt klage! men du kan få soyamelk på blå resept, er jo sinnsykt dyrt i lengden! ikke lett dette nei....
Beibifot er blitt Storebror Skrevet 24. november 2008 #4 Skrevet 24. november 2008 Her fant vi ut når Dennis var 3uker at det var kumelka som ga magevondt. Jeg kutta ut tvert alle melkeprodukter, erstattet melk med K-D vitaminer bare så jeg fikk i meg noe. Drakk ammete for å hjelpe litt på magen til minsten. Begynte forsiktig igjen med smør, ost, rømme osv Melk har jeg først drukket da han ble 5mnd. Alt i orden nå )
Helann og lillebror Skrevet 24. november 2008 #5 Skrevet 24. november 2008 Jeg kuttet alle melkeprodukter de første 4 mndr pga mageknip hos vesla. Hadde god effekt på magen! Nå er vesla 8 mndr og vi er på'n igjen. Hun er allergisk for egg og melk, og siden jeg ammer, må jeg også holde meg unna begge deler. Går greit, da - fins jo mange helt greie erstatninger. Et tips hvis du er glad i sjokolade: Freias mørke kokesjokolade er uten melk:-)
Gjest Kjeksmonsteret Skrevet 25. november 2008 #6 Skrevet 25. november 2008 Hei. Gutten vår gråt fra den dagen han ble født til han var over to mnd gammel. Grunnen var magesmerter, løsningen ble å kutte ut alt med melk i. Vi fikk tatt prøver av han og det viste seg at han har laktoseintoleranse. Han er 8 mnd nå og jeg holder meg enda unna melkeprodukter. Veldig kjedelig, men absolutt verdt det.
Emma +??? Skrevet 25. november 2008 #7 Skrevet 25. november 2008 Jenta mi er 2 måneder og jeg har holdt meg unna absolutt alle melkeprodukter til nå...pprøver å innføre igjen nå. 2 dager med vanlig smør på brødskiva, som gikk veldig bra:) nå er det to dager med "usynlig" melk. så i går spiste jeg fiskekaker. Gikk også bra:) håper inderlig at jeg kan begynne å spise melkeprodukter igjen:) rein melk trur jeg at jeg fortsetter å holde meg unna.
beibis Skrevet 25. november 2008 #8 Skrevet 25. november 2008 Hadde samme problem med lillejenta mi også fra hun var noen få uker gammel. Krøkte seg sammen og gråt før hun fikk ut litt promp. Jeg kuttet først ut alle melkeprodukter, men begynte så med smør, ost etc. Har funnet ut at så lenge jeg ikke drikker melk eller spiser mat med mye melk i går det bra. Gav henne i tillegg Minifom og jeg drakk ammete. Det hjalp! Har kuttet ut det nå og alt ser bra ut. Men hun reagerer fortsatt hvis jeg drikker melk. Hun er forresten 3 måneder nå.
Top of the hill Skrevet 25. november 2008 Forfatter #9 Skrevet 25. november 2008 Takk for alle svar :-) For ett par dager siden begynte jeg å se samme reaksjonene som storebroren hadde når han var baby...derfor bestemte jeg meg for å ta henne med til kiropraktor i dag! Han fan to punkter rett under skuldrene som var stive. Vesla krøket seg sammen og skrek når han trykte der! Det hadde utrolig god effekt på storebroren, og nå håper jeg at kiropraktoren har løsnet litt opp hos veslejenta også! Skal ha 2 behandlinger til før vi er ferdige. Men holder meg fremdeles unna melk, bare sånt i tilfelle...
Trulte76 Skrevet 25. november 2008 #10 Skrevet 25. november 2008 nr 1 hadde melkeallergi. Fant det ut med at hun hadde kolikk hele tiden når hun var våken. skrek og skrek..roet seg litt ved puppen, men så pån igjenn. Begynte allerede på sykehuset. Så leste jeg tilfeldigvis om at 20% av de som hadde kolikk der mor kuttet ut melkeprodukter så var det pga melkeallergi. SÅ tenkte er jo verdt et forsøk. Fikk en helt ny unge Hun var vel 2-3 uker da jeg prøvde det. Kuttet ut alt først, men så fant jeg t hun tålte jeg spiste hvitost, men reagerte da jeg spiste brunost, fløte og sånne ting. Rømme kunne jeg spise. Hun ble testet senere som viste seg hun hadde melkeallergi. Avføringen var normal. Men alle små babyer bæsjer hele tiden i begynnelsen Til hvert skift. Iallefall alle mine 3 ..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå