Gå til innhold

Adventskalender?

Anbefalte innlegg

Har dere adventskalender til deres (største) barn?

I tilfelle hva slags type?

Vi har fått en pakkekalender som bestemor og bestefar har handlet inn til. Kjempesnillt i grunn. Men vi er litt usikre på hva vi synes med å innføre gaver hver dag. Hvor mye forstår to-åringen av dette?

Vil de forvente å få pakker hver dag, heretter?

Og hva så med gaver på julaften? Klarer de å glede seg over gavene?

Synes pakkehysteriet noen ganger tar litt av. Ser bare på tantebarna mine som pakker opp den ene dyre gaven etter den andre på julaften. Og nesten ikke får tid til å fordøye opplevelsen og glede seg over hver enkel gave. En stund etter ligger de i en haug og er "glemt".

Hva synes dere?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139166503-adventskalender/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi skal ha pakkekalender i år, bare en liten ting hver dag. Thomas snakker allerede om julenissen og pakker, så de får med seg mye. Jeg synes det er stas å gjøre mye ut av juleforberedelser, pynt og forventninger:)

Men jeg synes det blir for mye pakker på julaften, når besteforeldre gir 5-6 gaver (x2!), og i tillegg er det ganske mange andre han får fra.

Vi begynner med pakkekalender neste år.

Men tror jeg skal gjøre en variant av det Sessa gjør, pakke inn julepynt så pynter man litt og litt hver dag også ta aktiviteter i helgene...Bake pepperkake, pynte pepperkakehus, besøke pepperkakebyen (mye pepperkaketing ser jeg hihi)

Så blir det kanskje en pakke innemellom...

I år blir det blåfjellkalender og sjokoladekalender :-)

Besteforeldrene her har vært så snille å gi hvert av barna en sjokolade kalender... Er bare litt usikker på om jeg har lyst til å la de spise sjokolade hver dag. Snuppa er ett år, og pjokken har kansj\kje smakt sjokolade 3-4 ganger til sammen. Er riktig nok små biter, men kanskje litt mye...

Synes ideen om aktivitetskalender var glimrende. Høres koselig ut =)

Her er det sjokoladekalender som gjelder. Leander er godt opplært av sine 3 eldre søsken.

Vi hadde pakkekalener nå jeg var liten. Vi er 4 søsken og fikk en pakke hver 4. dag. Det var veldig koselig. Men jeg tror vi må vente til Leander er litt eldre. Så han forstår at det ikke er hver dag..

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...