Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er en liten familie...

Min samboer har kun en søster,og en av hennes døttre heter

Hannah Marie...

Jeg veneter nå datter nr 2, og Har så lyst til å kalle opp min mormor som heter Hanna-kristin. Skal da selfølgelig bruke begge navnene...

Vet det kansje er litt kjederlig og at navnene blir ganske like,men hun andre er 9 år og bor ikke på samme plass som oss....

jeg sikkerlig verker for dette navnet,men har ikke overtalt samboer enda...

Må nevne at Hanna går tilbake i generasjoner til oss...

Hva syns du,bør jeg glemme det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns det var litt for nær slekt, og det er kusinens første fornavn, som sikkert blir brukt også.

Men Anna Kristin er jo like fint, faktisk finere syns jeg da. Kristin alene er også nydelig, og det er jo oppkalling det også.

Skrevet

Har lnesten samme dilemmaet her... Min bestemor heter Johanne Marie, og jeg har alltid kunne tenkt meg å bruke det navnet, men min manns stesøster heter Hanne Marie... Synes disse to navnene blir vel like, så vi kommer nok til å bruke noe annet. Ellers ville jeg vel hørt med mannens søster, kanskje synes hun bare det er smigrende at dere velger navnet Hanna? Men det kan jo være besteforeldrene ikke synes det er likte kjekt med to barnebarn som heter Hanna...

Skrevet

Jeg skal spørre henne... Men hun er litt "sær" så jeg får neppe gjennomslag...

Syns bare det er så vanskerlig med jentenavn.... Ble rett å slett frastjålet navnet da jeg fikk nr 1,var så dom å si det..

Det var faktisk ongelen til samboer,de fikk ei jente 2 mån før,vi satt å pratet om navn og vist de fikk ei jente skulle hun hete Vilde,Jeg sa vist vi fikk ei jente skulle hun hete Aurora terjesdatter...

(Aurora het tilogmed dukka mi da jeg var lita) Og da de fikk ei jente fikk jeg melding til de at det enderlige navnet på jenta ble Vilde Aurora Alfsdatter.... Snakk om at de ha god fantasi...

Men prinsessa skal vel fået nyderlig navn til slutt:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...