79fia Skrevet 24. november 2008 #1 Skrevet 24. november 2008 Noen som har noen gode tips? Ullundertøyet til minsten kan jo bare vaskes på 40grader. 40 grader er jo ikke nok til å fjerne flekkene..
Gjest Skrevet 24. november 2008 #2 Skrevet 24. november 2008 Jeg har også det samme problemet. Har prøvd med vanish men det funket ikke. Tror nok de er ødelagt for alltid
Tante Gustava Skrevet 24. november 2008 #3 Skrevet 24. november 2008 Sunlight såpestykke! God, gammeldags sunlight Gni på flekken og vask for hånd før du hiver de i maskina og vasker på vanlig måte. Tar både bæsjeflekker og tranflekker her i gården. Selvfølgelig best å ta når flekken er fersk, men har også fått av gamle flekker (da med mer jobb selvfølgelig).
3rOK Skrevet 24. november 2008 #4 Skrevet 24. november 2008 Må vaskes med kaldt vann før du hiver det i maskinen. Har også hørt at domestos-wc-såpe skal ta flekken, men jeg har ikke prøvd. Ellers er nok flekken kommet for å bli, men vil jo ikke si det er ødelagt. Du har jo gjerne klær over ullundertøyet, så det synes jo ikke direkte.
ღ cindarella-twinsღ Skrevet 24. november 2008 #5 Skrevet 24. november 2008 Huff.. ja her har vi kasta ei ulltrøye.. tenkte at JAAA klorin tar bort flekken.. hehe.. leste ikke godt på bruksanvisningen, for da ble nemlig hele ulltrøya flekkete og ødelagt.. Jaja, man lærer så lenge man lever.. hehe..
79fia Skrevet 24. november 2008 Forfatter #6 Skrevet 24. november 2008 Takk for svar:). Går til innkjøp av sunlight såpestykke, og skrubber i vei! Minsten har foreløpig ikkenoe klær utenpå ullundertøyet. Blir vel litt varmt. Og ikkeno hyggelig å bruke klær m avføringsflekker synes nå jeg da..
vannmann84 Skrevet 24. november 2008 #7 Skrevet 24. november 2008 Hvor får jeg kjøpt Sunlight? På vanlig dagligvare butikk?
anette&tutta mari :) Skrevet 24. november 2008 #8 Skrevet 24. november 2008 Legg det i sola!!! Det bleker bæsjeflekker
Sannali Skrevet 24. november 2008 #9 Skrevet 24. november 2008 Bruker sitronsåpe kjøpt på Babyshop, kjempeeffektiv, selv etter at man har vasket tøyet og oppdaget flekken etterpå...
2 fine små Skrevet 24. november 2008 #10 Skrevet 24. november 2008 Oi, det hagler på med gode råd, jeg leser flittig, har lånt en del ulltøy og vi har bæsjet ut alt, hehe......så flottis om noe fungerer. Sol, Sunlight ogt Sitronsåpe skal prøves!
Frøken Freken Skrevet 24. november 2008 #11 Skrevet 24. november 2008 Tørr jeg foreslå mørkeblått ullundertøy;) Lillejenta mi har kun mørkeblå ullbodyer, etter at de delikate rosa merinoull-klærne ble flekkete. Har ikke tålmodighet til å drive med flekkfjerning.
aya75 Skrevet 25. november 2008 #12 Skrevet 25. november 2008 Hvis dere har ubehandla ulltøy så IKKE bruk sånne sterke type såper.(vanish o.l..) Det ødelegger jo ullen!! Er jo ikke vist å ha ulltøy som ikke isolerer lenger. Da kan man jo like gjerne kaste det eller ha flekker. Skal teste sitrons.... jeg og. Fikk tips om gallesåpe her for litt siden selv som skal testes og. Ellers er jeg og en av de som kjøper ull i mørkere farger...da synes ikke flekkene så godt. Her bæsjes det gjennom nesten hver dag:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå