Gå til innhold

Spm til dere diabetikere

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nå har jeg ikke personlig erfaring ennå, men jeg spurte jordmor om det samme forrige kontroll og hun sa at de fleste diabetikere blir på sykehuset den vanlige barseltiden (3-4 dager). Hvorvidt man får dra hjem eller ikke er avhengig av blodsukkeret til babyen. Den blir lagt inn på nyfødtavdeling og de måler blodsukkeret hver andre/tredje time, når blodsukkeret er stabilt (tror hun sa tre normale målinger på rad?) kan man gjøre som man vil. Hun spesifiserte også at selv om babyen er innlagt på egen avdeling så er den sammen med mor det meste av tiden, så vi kan heldigvis regne med en så godt som normal barseltid.

Takk for svar! Jeg lurte ltt på dette pga amming. Min søster fikk ikke sin gutt til å ta brystet og hun har selv en teori at det var fordi han ikke fikk være så mye hos henne. Han ble født med en bi lyd på hjertet så han var under oppsyn hele tiden. Noen med erfaringer om det ang amming?

Jeg fødte en gutt på Ullevål i august, så jeg har fått litt erfaring med diabetes og fødsel :-)

Vi var på sykehuset i 2 dager før vi dro hjem (fødte søndag ettermiddag og dro hjem tirsdag ettermiddag). Vi skulle egentlig vært der en dag til, men jeg ville selv dra hjem så tidlig som mulig pga bråkete romkamerat på barselavdelingen. Gutten min hadde hele tiden bra blodsukker, men to døgn var det minste de ville måle det for å sikre at det var bra. Han ble heller ikke innlagt på nyfødtavdeling som nevnt ovenfor her, men var sammen med meg på barselavdelingen hele tiden. Han ble også lagt til brystet mitt med en gang etter fødselen. Blodsukkeret hans ble målt to timer etter fødselen hvis jeg ikke husker feil, og deretter hver sjette time (men de måler sikkert oftere hvis det er for lavt).

Ammingen har gått helt fint, tror ikke det er noe verre for diabetikere enn andre bortsett fra at blodsukkeret ble litt mer svingete enn vanlig den første tiden.

Jeg var også veldig spent på fødselen og hvordan det skulle gå med blodsukkeret, men det gikk heldigvis veldig bra! Mannen min målte blodsukkeret og jeg fikk glukosedrypp når jeg kjente at det kom til å bli vanskelig å spise noe ved en eventuell føling.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...