Gå til innhold

Søvnløse netter baby 4 mnd!! noen gode råd???????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tvilling jenter på 4 mnd, hun ene sover rundt nesten, kanskje et måltid i 4-5 tiden, mens hun andre jenta våres vil ikke sove i det hele tatt.

De får begge godt med mat, de spiser 180ml med mme og er gode og mette, ikke mye stimuli før de sover, har jobbet med opp og ned metoden på henne, og det fungerer med at hun sovner i sin egen seng, men problemet er at hun våkner hver time, hele natten.

Hun gråter da og skal ha tutt og er veldig aktiv i sengen, er nok midt mellom våken og søvn, men tar vi ikke å gir henne tutt og står ved sengen hennes(klapper på henne) til hun sover igjen,

blir hun fryktelig sint og galdrer seg opp og og det tar mye lengre tid å få henne til å sove igjen.

Det står mye råd om hvordan få den lille til å sove, men ikke så mye på hva vi skal gjør når de våkner opp hele natten.

Har prøvd det meste med laktosefri melk, kiropraktor osv osv,

Hun sover veldig godt med meg om hun får ligge der, derfor vet jeg at det er nok bare nærkontakt hun trenger, men vi kan ikke ha henne i sengen vår.

Har prøvd med varmepute i sengen, slik at det er varmt når hun legger seg og nå har jeg og mannen min ikke sovet på nesten 1 uke og vi vet ikke hva vi skal gjør, og vi har 2 jenter som krever sitt på dagen så vi må få litt søvn på natten.

Jeg er ikke tilhenger av å¨la ei lita jente på 4 mnd gråte seg i søvn, så det må vel være noe vi kan gjør for at hun ikke våkner hele tiden, andre med lignende opplevelser som har funne ut av det.

Mi andre jente kan våkne litt innimellom og har hun ikke vondt noen plass, så sover hun av seg selv igjen,

Men hun er som baby'er flest og har sine netter hun også, og i og med hun andre sliter oss helt ut må vi finne en løsning på dette snart.

Vi begynner å bli desperat etter gode råd her.........

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...