mastermind Skrevet 24. november 2008 #1 Skrevet 24. november 2008 Jenta på 7mnd våkner noen ganger natta. Hun våkner bare for smukken. har nattavvent seg selv omtrent. Får mat 8 og 8. Hun våkner et par ganger før midnatt, og en eller to ganger fra 3-5. Er ikke helt våken, bare oppdaga at smukken er borte, og snur seg rundt. Kan gjerne ligge på magen, på tvers i senga. NOen som har noen gode råd?
Gjest Skrevet 24. november 2008 #2 Skrevet 24. november 2008 Hva med å legge mange smokker i senga, kanskje får hun tak i en selv. Ellers så er det denne smokkeputen man får kjøpt, har vært oppe her flere ganger, men jeg vet ikke om noen har hatt positive erfaringer med den. Fåes kjøpt på bl.a. Barnas Hus.
Makko med to små gutter Skrevet 24. november 2008 #3 Skrevet 24. november 2008 Her får lillegutt smokk når han sovner, og første gang han våkner etter det står vi bare å stryker til han sovner igjen. - Litt mye sutring i starten, men det har gått seg til.
Thumper Skrevet 24. november 2008 #4 Skrevet 24. november 2008 Helsesøster gav meg et tips om å gi barnet smukken i hånden, slik at barnet selv lærer å føre smukken tilbake til munnen. Etterhvert vil de kanskje klare å finne en selv (som noen andre her skrev, om det ligger noen i sengen) og vi slipper å stå opp å hjelpe de...?
Nattinatta Skrevet 24. november 2008 #5 Skrevet 24. november 2008 ja det har jeg også hørt... når kan en forvente at de kan lære seg noe slikt da tro??
Thumper Skrevet 24. november 2008 #6 Skrevet 24. november 2008 Tja, det var DET da, hehe... Knerten min er 4 mnd, og har just begynt å få litt kontroll på hendene sine, har blitt god til å ta smukken UT, men ikke så god på å få den på plass igjen, rette veien og sånn, hihi, ligger mer å gnager på kantene... Men jeg håper at han kanskje fikser det etterhvert om vi øver mer på det på dagtid...?
Nattinatta Skrevet 24. november 2008 #7 Skrevet 24. november 2008 her er lillegutt 4 mnd om en uke... og han tror jeg ikke har skjønt at han kan ta inn smokken selv... men ja han er flink til å ta den ut... vel vel... det kommer nok etterhvert! Blir godt når han kan klare det der selv, hehe
Thumper Skrevet 24. november 2008 #8 Skrevet 24. november 2008 I dag prøvde jeg noe nytt da, gav han rett og slett en egen i hånden, så han liksom ikke skulle trenge å ta ut den han hadde i munnen..... men neida, da hadde vi en i hver hånd istedet, hehe.... jaja, de er nå søte da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå