Gull1 Skrevet 24. november 2008 #1 Del Skrevet 24. november 2008 Hei. Jeg synes at jeg generelt lite rørelse i magen. Er nå i uke 34 (BIM), og venter jente. Jeg blir alltid beroliget av både jordmor og fastlege. Magemål ligger litt under gjennomsnittet, og hjertelyden ligger mellom 140-150 ved hver kontroll. Jeg kjenner liv hver dag, i form av hikking og ålende bevegelser, ingen harde spenstige spark i ribben o.l. Jeg kjenner bevegelsene i gjennomsnitt ca. 3 ganger pr. dag....morgen, midt på dagen og kvelden, men skjelden over lang tid.Har jeg grunn til å bekymre meg, eller er det flere som opplever dette? Har hittil valgt å stole på en fantastisk jordmor og fastlege, men kjenner at jeg er litt "redd"...Det skal være sagt at vi har mistet en gang før.... Takknemlig for tilbakemeldinger;) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139165471-flere-med-generelt-rolig-unge/
Emblaa Skrevet 24. november 2008 #2 Del Skrevet 24. november 2008 Ja, nå er jeg bare ti uker på vei i dette svangerskapet, men kjenner meg veldig igjen i det du skriver fra mitt forrige svangerskap. Jeg "klaga" også over dette da jeg gikk med sønnen min, men det som blei meg forklart var at alle bevegelser teller som bevegelser, og ikke bare spark og bokseslag i magen. Sønnen min var veldig rolig i mors liv, og det kunne gå flere dager da jeg var 34 uker på vei mellom sparkene. Men jeg kjente han likevel, kjente at han åla seg rundt der inne, jeg dytta mye på han for å få han til å respondere og jeg kjente at han snudde på seg. Nå skal det sies at han lå i fullstendig tverrleie på dette tidspunktet, og leiet har masse å si, sa Rikshospitalet. Dersom jenta di ligger på tvers eller sitter på rumpa, så vil det være mindre bevegelse, og det spiller også en rolle hvor morkaka ligger. Sønnen min var kjemperolig da han blei født, og de første seks månedene av sitt liv, så vi lo litt av at han var seg sjøl lik i forhold til hvordan han hadde vært i mors liv. Pga risikosvangerskap hadde vi ultralyd og ctg-registrering (hjerterytme og sparkeregistrering) ca hver tredje uke svangerskapet gjennom, og på ctg-registrering så jeg jo at det var masse spark som jeg ikke kjente selv. Dersom jeg syntes det var lite liv, så drakk jeg iskald cola, og det husker jeg hjalp godt, både noe isende kaldt (kaldt vann f.eks) og koffein fører ofte til aktivitet. Hvor mange ultralyder og ctg-registreringer har du hatt til nå? Dersom du har hatt få, så ville jeg bedt om å få komme til ctg-registrering og en ekstra ultralyd, det hjelper på redselen din. Sønnen min er nå 13 måneder og skikkelig turbo, og det har han vært etter seks måneders alder, så han tok bare livet med ro i begynnelsen - og det var fantastisk deilig for nybakte foreldre som hadde et barn som sov 22 timer i døgnet, også når han spiste, og som sov natta igjennom ganske tidlig. Tenk på det, du! Kanskje dere bare får ei rolig lita prinsesse! :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139165471-flere-med-generelt-rolig-unge/#findComment-139169084
Gull1 Skrevet 26. november 2008 Forfatter #3 Del Skrevet 26. november 2008 Hei Emblaa Tusen takk for beroligende tilbakemelding. Har ikke vært inne til ctg eller ekstra ultralyd, har egentlig kviet mg litt for dette da jordmor ikke mener det er nødvendig. Skal til jordmor i morgen igjen, og som alltid gru-gleder jeg meg. Har faktisk de siste dagene kjent litt mere enn tidliger, så det kan kanskje ha som du sier noe med hvordan jenta ligger:) Fikk bare så inntrykk her inn om at "alle andre" kjente så mye spark og liv hele tiden..... igejn, tusen takk;) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139165471-flere-med-generelt-rolig-unge/#findComment-139179246
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå