Gå til innhold

Dårlig matlyst, tenner??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten vår på 9 mnd har alltid spist godt, og han var 10 kg og 75 cm på 9 mnd-kontrollen.

Nå har han spist lite siden fredag, må lirke og lure med alt mulig.

Huff, jeg synes det er så trasig når han ikke vil ha mat!

Vrir seg unna samme hva vi tilbyr, og selv banan som alltid har vært en slager, vil han ikke ha.

Merket i går at det er en ny tann på vei opp nede, kan det være grunnen??

Hvor lenge pleier malysten å være redusert i så fall..?

Skrevet

Tror det kan være grunnen ja. Tror Jonas og har ny tann eller flere på vei- og har ikke spist fast føde noe mindre- men vil ha svært lite mme. Bruker gi han 165 ml til både lunch og før leggetid, men etter vi har merket andre tegn på tenner (rød i kinna, ekstremt mye sikl, sutrete og klør veldig i munnen) så har han ikke villet ha mer enn 80 pr flaske...

Skrevet

Gutten min på 8mnd har også dårlig matlyst om dagen. Har hatt feber i helga også. Pleide å spise 220ml velling to ganger om dagen, ellers pupp. Men de siste dagene har han knapt spist 120ml + pupp. Det er jo noe, men han spiser ikke så mye annet, så jeg syns det er litt lite. Vil jo ikke ha grøt, middag eller noe særlig brød heller. Han har fått to tenner nede, kanskje det er fortennene oppe som vil ut ? Håper nesten det, og så håper jeg matlysten kommer tilbake snart........det er veldig frustrerende når de ikke vil ha mat.

Skrevet

Ja det er skikkelig frustrerende!

Vet jo at man ikke skal presse i de mat, men noen ganger føles det ut som om jeg gjør det.

For ofte er det nok at han kommer i gang, så spiser han.

Så jeg styrer sikkert på litt mer enn jeg burde...

Dette er tann nr 7, og jeg har ikke merket noe på matlysten tidligere.

Synes det er så rart.. Men men. Får vel bare ta tiden til hjelp!

Godt å høre at det er flere småtasser som er likedan...

Skrevet

Jeg merket heller ikke noe på de to første tennene. Da bare siklet han litt mer enn vanlig. Jeg var visst veldig dårlig når jeg skulle få tenner når jeg var liten. Feber og "omgangssyke" nesten for hver tann har mamma skrevet i boka mi. Får se om det titter fram noen små tannebisser snart da.

Og det du sier om å presse på med mat; jeg føler også at jeg nesten tvinger i han mat, men det hjelper jo ikke.........eneste er at jeg tenker at han blir sulten på natten og han er jo avvent med nattmat. Så det er "hans egen feil" hvis han ikke spiser på dagen. Men men. Det går seg vel til det her og......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...