Prinsemammaen Skrevet 24. november 2008 #1 Skrevet 24. november 2008 Gutten vår på 2,5 år hoster og hoster og hoster på nettene. Og gråter og sier han har vondt i halsen. Har gitt han en hostesaft som tydeligvis ikke har særlig virkning. Husker ikke hva den heter, men den har hvit og grønn etikett, og jeg tror den er ganske mild. Vi har hatt søvnløse netter de siste dagene og er SLITNE!! Noen som har en hostesaft å anbefale???
Mille** Skrevet 24. november 2008 #2 Skrevet 24. november 2008 Høres ut som det er noskapin du har gitt han? Er det tørrhoste han har vil jeg anbefale cosylan, men det må du til legen for å få. Ellers hjelper det bra med vann, heve hodeenden, og noen sier det hjelper å smøre mentholatum under føttene på barnet. Har ikke fått testet det selv, men har kjøpt det inn, så det skal testet neste gang snuppa har hoste. Og det er ikke så sjeldent egentlig.... :o/ God bedring!
Prinsemammaen Skrevet 24. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 24. november 2008 Takk! :-) Mentholatum skal jeg jammen prøve!! :-)
2SmåTroll Skrevet 24. november 2008 #4 Skrevet 24. november 2008 Jeg har faktisk hørt at honning har like bra effekt som de hostesaftene man får uten resept. Så her får tulla honning, gjerne i lunka melk før natta hvis ho hoster.
krokofant666 Skrevet 24. november 2008 #5 Skrevet 24. november 2008 en skal i grunnen ikke gi melk til ungene når de er hostete. Melk er slimfremkallende og da den gis lunken er det virkelig grobunn for bakterier. Cosylan (reseptbelagt og kan kun gis til barn over 2 år) har vi god erfaring med.
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 24. november 2008 #6 Skrevet 24. november 2008 snuppa på snart 15mnd er veldig plaget me hoste, ingenting hjelper å vi har prøvd mye forskjellig som legen har gidd oss.. så i desember skal vi på sykhuset å få testen henne
*Timulia* Skrevet 24. november 2008 #7 Skrevet 24. november 2008 Når det er tørrhoste har noskapin funka bra, og slimhosten tar voi med bisolvon!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå