hvemerjeg? Skrevet 24. november 2008 #1 Skrevet 24. november 2008 Sønnen vår har nettopp hatt 4 års bursdag, og jeg sitter igjen og er skuffa over manglende gratulasjoner. Jeg forventer ikke stor ståhei og gaver fra alle og en hver, men jeg synes det er veldig hyggelig å bli husket på. På selve bursdagen var det to besteforeldrene som ikke ringte, men de skulle komme i bursdag dagen etter. Onkler og tanter ringte ikke. Jeg selv har 5 venninner som jeg anser som gode venninner, og det var kun en av dem som ringte. For meg holder det i massevis med en sms, men det er viktig å huske på de små ting i hverdagen er det jeg tenker. Men er jeg urimelig som forventer å bli gratulert med sønnen vår?
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 24. november 2008 #2 Skrevet 24. november 2008 Jeg synes det holder at de gratulerer hvis de ser han på dagen ja.. Gratulerer med overstått om man ses i ettertid. Besteforeldre o.l er jo en selvfølge, men siden de skulle komme dagen etter så ser jeg ikke problemet. Jeg kjenner også stikket i hjertet hvis folk ikke husker fødselsdatoen til jenta, men jeg blir ikke skuffa. Hun er tross alt ikke det viktigste i DERES liv..
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 24. november 2008 #3 Skrevet 24. november 2008 jeg forventer at bestefar gratulerer han, for han har så mye med småen og gjøre. og det gjorde han også. ellers forventer jeg at de vi møter i løpet av dagen som vet at han har bursdag sier gratulerer. jeg forventet egentlig at pappaen hans ville ringe å si gratulerer med dagen, men så feil kan man ta
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 24. november 2008 #4 Skrevet 24. november 2008 Forventer det fra besteforeldrene, tanter og onkler og faddere.. Det er liksom noe som ikke skulle mangle synes nå jeg.. Men vet at ikke alle er like flinke til å huske datoer, så kan jo være noe i det? Her har vi alltid fått gratulasjoner på bursdagen hans, utenom en tante/onkel, selvom de skal komme i bursdag dagen etter!
hvemerjeg? Skrevet 24. november 2008 Forfatter #5 Skrevet 24. november 2008 FRA HOVEDINNLEGGER IGJEN: Men hva med deres gode venninner; bør de gratulere med dagen til barna? Jeg forventer liksom det også, men kanskje jeg bare er litt sår på det området og forventer for mye...
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 24. november 2008 #6 Skrevet 24. november 2008 Forventer ikke det egentlig, siden det ikke er familie.. Men fra bestevenninna mi gjør jeg det, siden ho er fadder.. Men nå har jeg også venninner som alltid har gratulert med dagen, så jeg har ikke måttet tenke over dette om hva jeg faktisk hadde følt om de ikke gjorde det.. Men jeg skjønner du er litt sår, men synes kanskje det er å forvente litt mye fra venninner hvertfall..
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 24. november 2008 #7 Skrevet 24. november 2008 Jeg forventer det fra bestemødrene (snupp har ikke gjenlevende bestefedre) og egentlig bare dem. Og så har jeg vel fått en innebygd forventning fra et par av mine beste venninner siden jeg alltid får en sms fra dem på dagen likevel (like mye gratulasjon til meg som til snuppa riktignok, hehe) og jeg vanligvis gjør det samme igjen med dem. Forventer det ikke fra snupps tante og onkel + søskenbarn, men de kommer som regel i selskap en søndag i nærheten av bursdagen likevel.
Gjest Skrevet 24. november 2008 #8 Skrevet 24. november 2008 Jeg forventer at besteforeldrene og tanter/onkler husker det. I tillegg synes jeg det er veldig hyggelig om noen av våre eller småens venner husker bursdagen hans, men det er overhode ikke noe jeg forventer. Gratulasjoner hadde jeg ventet fra familien selv om de skulle i selskap dagen etterpå.
Bøggly Skrevet 24. november 2008 #9 Skrevet 24. november 2008 Jeg forventer det av besteforeldre, og av min bror og svigerinne. Ikke av min manns brødre (slike ting er ikke viktige for dem) med mindre de kommer i selskap. Venninner forventer jeg det IKKE av. Jeg husker heller ikke på mine venninners barn, med mindre jeg tilfeldigvis snakker med en av dem akkurat den dagen det gjelder, og det blir nevnt.
Twintipp og himmelblå Skrevet 24. november 2008 #10 Skrevet 24. november 2008 Forventer og forventer.. Men, jeg synes jo at vår familie, samt mine nærmeste venninner ringer. Jeg har to veldig nære venninner som ikke har barn, men allikevel kommer de og hjelper til med selskap, tilbyr seg å bake og kommer med gave. Også har jeg noen andre venninner som jeg også regner med ringer og sender sms. Samt familie. Det er jo bare normal høflighet å ringe eller sende sms og gratulere med dagen. Må si at vi også gjør det samme tilbake da.
*bolla pinnsvin* Skrevet 24. november 2008 #11 Skrevet 24. november 2008 Forventer å høre et lite pip fra besteforeldrene, onkelen hans og tantene, pluss ei fadder som ikke er i slekt. I tillegg har jeg ei venninne som jeg hadde blitt meget forundret om ikke husket det. Andre venninner som husker det er bonus
LegallyBlond Skrevet 24. november 2008 #12 Skrevet 24. november 2008 Jeg foreventer ikke noe av noen. Besteforeldre,oldeforeldre, tanter/onkler og fadder kommer i bursdag. De som ikke er så nære at de kommer i bursdag forventer jeg heller ikke at skal ringe. Og hvorfor sms? På telefon kan de iallefall gratulerer bursdagsbarnet, det er jo det som er poenget. Er jo ikke du som har bursdag. Tror faktisk ikke venninnene mine som ikke selv har barn (som kommer i besøk) engang vet hvilken dato barna mine har bursdag. De fleste bor et stykke unna, og har ikke noe særlig kontakt med ungene. Om tanter/onkler bor litt unna kunne jeg kanskje forventet at de ringte barnet på bursdagen for å si gratulerer med dagen, men jeg selv forventer da ingen gratulasjon. Så om du mener at du skal bli gratulert med din sønn så mener jeg at du er urimelig ja!
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 24. november 2008 #13 Skrevet 24. november 2008 Jeg velger å heller bli positivt overassket hvis venninnene mine texter/ringer bursdagsbarnet enn å forvente det av dem. De har jo sine egne liv å holde styr på Hvis de er superofte sammen med kiddoen så hadde jeg kanskje blitt litt mer sår, men er ikke alltid jeg kan ringe selv om jeg er fadder på en på 4 år. Sender gave og kort i posten til bursdag såklart (han bor i utlandet)
Gjest Skrevet 24. november 2008 #14 Skrevet 24. november 2008 Forventer det av besteforeldrene, og kanskje en sms fra tanter og onkler (våre søsken altså). Regner med at jeg får kanskje en sms fra venninnene mine som har barn, men blir ikke skuffet hvis de glemmer det. De barnløse venninnene mine forventer jeg nå etterhvert absolutt ingenting fra. (De har jo sånn et travelt liv med BÅDE jobb OG trening!)
hvemerjeg? Skrevet 24. november 2008 Forfatter #15 Skrevet 24. november 2008 TAKK for mange bra svar! Jeg forstår at jeg bør sende kravene og forventningene både til familie og venner rundt oss, og ikke minst til oss selv i forhold til hvem vi skal følge opp. Jeg er veldig påpasselig med å huske på alle mht bursdager og andre begivenheter, men det er kanskje godt å senke skuldrene litt.
erteposen + 4 Skrevet 24. november 2008 #16 Skrevet 24. november 2008 Jeg forventer ikke at venner skal ringe, og synes det er litt urimelig. Faddere og bestreforeldre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå