Gå til innhold

Mens vi venter på mensen..

Spent Hattiec...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei på dere!

Vi hopper i høyet vi også!!!

Samboeren min er suuuper fornøyd :o) hehe.

EL er rett rundt hjørnet her og! Så dette blir spennende :)

Hadde vært super gøy om det klaffet på første forsøk!

Men som dere sier: det er jo litt optimistisk, så jeg må tenke litt på at jeg ikke skal bli ALT for skuffet, om det ikke går denne måneden !!!! :)

Gøy å høre hvordan det går med dere jenter !!! :)

En liten oppdatering fra min side. Jeg tror likevel jeg ikke hadde EL for 2 uker siden. Har fått mange positive EL tester siden samt positive graviditetstester. Graviditetstestene blir lysere og lysere. Jeg har nok masse HcG i kroppen enda (noe EL tester også slår ut på). Det er nå 5 uker siden min MA og jeg blør fortsatt litt, særlig etter sex kommer det. Begynner å bli veldig lei. Håper dere er heldigere en meg og at det klaffer snart. Jeg håper jeg snart får EL og slutter å blø!

• 2 uker senere...

Annonse

Hvordan går det med dere?

Jeg skal teste i morgen. Veldig spent, selv om jeg har en følelse av at det ikke er noe på gang ennå..

Ingen krise uansett da.. Enten nyttårsfeiring med masse vin, eller nyttårsfeiring med et lite håp i magen.

Begge deler er bra! :)

Håper selvfølgelig mest på positiv test.. :0)

Tusen takk :)

Er jo bare så fornøyd! Går rundt å smiler hele tiden :o)

Som du sier, så er vi en effektiv gjeng hehe.

11. september ja, da tror jeg du har en liten terrorist i magen, men en snill en :)

Jeg har 5.september :) etter utregningen på babyverden.

Men når har du tenkt deg til legen ? Jeg vil liksom se at det er liv der, når det er mulig... Så vet ikke hvor lenge jeg burde vente.. om du skjønner hva jeg mener... ? :)

Og dere andre jenter: Jeg heier på dere! glerer meg til dere hopper etter:) hihi

Annonse

Hei Line B og spent Hattiec: Gratulerer med spire i magen!

Jeg bare lurer på om dere har noen tips om hva som er optimal prøvefrekvens under eggløsning? ;-) Annenhver dag, hver dag eller...?

Jeg hadde EL ca 20 desember og sto virkelig på for at spiren skulle sitte, men dessverre kom TR i går. Ble veldig skuffa!! Men det er jo bare første forsøk etter en MA i i fjor høst, så jeg må ikke gi opp enda. Det står så mye forskjellig på nettet om hva som er optimalt for å bli gravid, men det er litt arti å høre deres erfaring...

Hei Anonym:) tusen takk for gratulasjonen

Ført må jeg si at jeg hadde IKKE regnet med at det skulle klaffe på første forsøk, etter min MA for noen mnd siden. Så ble veldig overasket over et positivt resultat!!!!

Jeg og min samboer hoppet i høyet hver dag, siden jeg var veldig usikker på min EL. Men vi roet oss med annenhver dag etter vært :o) tror det er mer en nok :)

Jeg hadde bestemt meg for og ta tiden med hjelp, å ikke stresse, så det tror jeg fungerte bra for meg, selv om det ikke var lett :)

Du må ikke gi opp!!!!!! Du har vært gravid før, så da vet du at det er mulig;)

Du blir gravid når kroppen din er klar :) :) :)

Er ikke sikkert det er så lenge til!

Du f¨år holde følge med oss, vi venter på deg :) hihi.

:0)

Ikke mange dagene imellom oss da nei! :0)

Vet ikke helt når jeg har tenkt meg til legen jeg. Tenkte å bestille en vanlig legetime til uke 10. Men da er det som oftest for tidlig å høre hjertelyden uansett. Fikk ikke høre den før i uke 13 sist. Men jeg skal inn på utvidet ul i uke 12 på sykehuset på grunn av det som skjedde i forrige svangerskap. Det virker forferdelig lenge til, men jeg regner med at om jeg blir overnervøs så får jeg ul tidligere.

Har en avtale med sykehuset om at de ringer meg i slutten av januar, så jeg skal spørre om det da.

Hadde jo vært greit å vite om hjertet slår iallefall. Men siden det er en liten fare for at det skal være misdannelser denne gangen også, så er jeg litt redd for å knytte meg alt for mye til den lille før jeg har fått sjekket det.

Vil ikke få det samme sjokket som sist..

Jeg tror at om du bestiller deg time til ul nå, så kan du se et bankende hjerte. Er det ikke i uke seks det starter å slå da?

Er ikke helt sikker..

Få høre hva du bestemmer deg for da! :0)

Hei anonym! :0)

Takk for gratulasjonene! Jeg hadde eggløsning den 17. og hoppet i høyet den 12.,14. og 16. Det funket!

Brukte det samme intervallet sist også og ble også da gravid på første forsøk.

Lykke til i neste prøveperiode! Håper spiren sitter da!

:0)

Hei på deg.

Du har vært igjennom en del,... ikke noe gøy det der! med tanken på at du var kommet så langt!

Men denne gangen skal det gå bra !!! :) Men skjønner at du er nervøs!

Jeg har fått time hos legen min 21 januar. (da er jeg i min 8. uke) Så får høre hva ho sier, kunne egentlig tenke meg å få tidlig ul, sånn at jeg slipper å gå i flere uker til, i tilfelle spiren har sluttet å gro. (Det var det som skjedde sist... spiren døde veldig tidlig.)

Kanskje jeg kan få se et bankende hjerte som du nevnte.

Jeg prøver å ikke tenke ALT for mye på denne graviditeten, vil ikke ta gleden helt på forskudd... Roer meg nok ikke før jeg er et stykke lengre. Sånn er det nok for alle :o)

Spennende å se hva som skjer fremover da! jeg krysser fingre og tær for oss begge ;)

Ellers sliter jeg med å ikke fortelle noen om graviditeten!

Er jo så inderlig over at det fungerte så fort:)

Når har dere tenkt å fortelle det? Kanskje dere har allerede gjort det ? :)

Henger meg på her jeg. Begynner å bli rimelig lei av og vente på mens. Hadde MA i uke 45. Var da 12 uker på vei. Fosteret hadde vært dødt siden uke 9. Fikk cytotec for å få det ut. Hadde positiv graviditets test i litt over 4 uker etterpå, så det forklarer kaskje hvorfor den er så forsinket, men nå har det gått 9 uker og må si jeg synes det er lovlig lenge å vente...Har hatt en del småblødninger innimellom, og av og til er det kommet så mye i do at jeg tror mensen er kommet, men neida..det var falsk alarm. Hvor lenge skal man egentlig vente før man kontakter lege?? Merker jeg begynner å gå tom for tålmodighet.

Uff. Jeg blør jeg nå. Null smerter, men har bange anelser om at det hele er over allerede.

Kjedelige greier, men er glad for at det skjedde så tidlig når det først skulle skje.

Da var det vel bare å sette seg ned og vente på mensen igjen da.. :0(

Grrr!

Håper alt går bra for deg Line! Jeg kommer plutselig etter!

Hei. **** Nå ble jeg så utrolig lei meg! ****

Vet ikke helt hva jeg skal skrive.... Uff dette var ikke noe gøy!!!

Men som du sier, så er det bra at dette skjedde så tidlig! Selv om dette ikke er noe hyggelig!

Du må huske at dette er noe kroppen bestemmer. Når det støter fra seg spiren, så er det nok noe som ikke stemmer! Så veldig greit at du slipper å gå så langt som det forrige svangerskapet!

Men, som du vet, mensen kommer :) neste gang er det din tur vettu :)

Send meg en meldig på min side da, når du kommer sterkt tilbake :o)

(om du har lyst) Eller om du har en dårlig dag, og vil lufte tankene!

Husk at det er en mening med det som skjer!

Tenker MASSE på deg!

Kem Line

Hei.

Skjønner hva du mener med at du begynner å gå tom for tolmodighet!! :)

Er du usikker på hva som skjer, så kan du jo ringe legekontoret, bare forklare hvor lenge du har ventet på mensen... Så har de sikkert noe lurt å si, på hvor lang tid det kan ta... :o)

Det er jo forståelig at du lurer hehe :)

(Det tok meg ca 30 dager før jeg fikk tilbake mensen.)

Hei, alle.

Så synd med deg da, Spent Hattiac. Du tar det jamen pent!

Jeg har akkurat hatt mens nummer to etter aborten. Når den først kom etter 39 dager, fikk jeg en rekordtidlig EL - på dag 8 eller noe. Dermed tidlig mens igjen. Det blir jo fortgang i sakene på dette viset, men det virker som alt går litt over stokk og stein fremdeles.

Er selvfølgellig skuffa over at jeg ikke ble gravid, men det overrasket meg ikke så veldig selv om jeg håpet det skulle gå så lekende lett. Håper på neste EL, og er allerede i gang med innsatsen. Kommer EL på dag 8 denne gangen også er det bare å trå til.

Hei damer!

Takk for støttehilsninger.

Ja, jeg tar det pent. Tror det har noe med at jeg ikke helt klarte å tro på at det skulle gå bra i utgangspunktet. Føles nesten som jeg "visste" det. Blir vel litt sånn når en skal i gang etter dødfødsel.

Fikk en skikkelig knekk når jeg var på Kvinne/Barn-senteret for ultralyd da, men det var mer på grunn av "gamle" minner enn på grunn av spontanaborten.

Fikk heldigvis komme inn og snakke med sosionomen vår når jeg var der nede. Der vanket det kaffe og trøst og det var veldig godt.

Nå skal jeg prøve å ta det helt med ro og tenke minst mulig på babylaging fram til neste mens.

Må jo innom for å se hvordan det går med dere da.. :0)

Lykke til videre.

Klem fra meg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...