Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har prøvd i et og et halvt år og har endelig bestillt legetime. Siden jeg var gravid for to år siden, men mistet, håper jeg at pergo kan gjøre susen. Men så sitter jeg her og grubler da, kan lege/gynekolog nekte meg pergo pga overvekt?? Er 110 kilo og bare 1.60, så er jo litt overvektig da.

Noen med erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

heisann=) lurer litt på det samme som deg, men jeg går ikke på pergo enda.. har prøvd i 12 pp nå, og vi har ikke greid å unnfange noe enda..

for 1 1/5 år siden dvs september 07 var jeg gravid med en annen enn han jeg er sammen med nå. jeg tok abort, mange årsaker til det, men da var jeg 65 kg..

nå etter jeg tok den aborten har jeg lagt på meg mye og er 85 kg, og er 165 høy.. har ikke greid å bli gravid med han jeg er sammen med nå og vi har prøvd i 12pp, kan ha litt med det å gjøre.. stress, overtrening,røyking etc, mange årsaker, men at man spiser sunt og holder seg litt i bevegelse tror jeg er viktig, så nå ska jeg begynne å trene sakte men sikkert. svømme:) det er jo en fin trening, og bruker alt i kroppen.

hvor mye veide du for 2 år siden da? har du det baret idag, eller prøver dere?

han jeg er sammen med nå er forholdsvis slank/tynn, så det har ikke så mye med han å gjøre...

Skrevet

Jeg var 114 kilo da jeg fikk resept på pergo, og han legen var veeeldig opptatt av at jeg var overvektig. Han sa rett ut at det var vanskeligere å bli gravid når en hadde så mye "giftstoffer" i kroppen som jeg hadde :o

Men, han skrev da ut en resept for det, og oppfordret meg til å leve sunnere, om en tar av bare litt så hjelper det... jeg ble nå gravid med enkel kur med pergo, så jeg fikk aldri tatt av noe, men jeg vet at den mnd jeg ble gravid hadde jeg gått mye, så kanskje det har noe å si...

Så, jeg tror ikke det er noe vektgrense på pergo :-)

Lykke til jenter :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...