Gå til innhold

Tenker så MYE på fødselen..!

Sjøgress

Anbefalte innlegg

Jeg har termin om to uker, og nå synes jeg virkelig det er vanskelig å tenke på annet enn fødselen! Det er ikke det at jeg gruer meg så veldig, egentlig, men jeg er så SPENT... Har en sønn på 4 år, og husker egentlig veldig lite av forrige fødsel. Det gikk fint, altså, ingen dramatikk ut over det vanlige, tror jeg, men jeg har veldig få minner om hvordan jeg taklet det, og hvordan jeg hadde det under fødselen... Og nå lurer jeg VELDIG på hvordan det blir denne gangen, hvordan det kommer til å starte, hvor lang tid det vil ta, om jeg vil behøve smertestillende og alle slike ting... Har til og med fått søvnproblemer på grunn av disse grubleriene! Noen netter sover jeg nesten ingenting, og dagene blir helt grøtete... Begynner å frykte at jeg kanskje gir meg selv og babyen den dårligst tenkelige oppladningen til fødselen på denne måten, for jeg blir jo helt utslitt! Men jeg greier likevel ikke å styre tankene over på andre ting... Er det andre som har opplevd det slik mot slutten...? Noen som har tips til hvordan man kan takle det?

Fortsetter under...

Vi satt og snakket om kvelds/nattesøvn i lunchen på jobben en dag, og sjefen min sa noe utrolig smart (at jeg ikke har tenkt på det selv - dumb ass).

Han hadde aldri problemer med å få sove om kvelden, sa han.

"Typisk mannfolk-greie", sa jeg. "Vi damer ligger å tenker på alt mulig rart"..

"Vitsen med det a?", sa han. "Får jo ikke gjort noe med det der og da, likevel - bedre å være opplagt og ta tak i det i morgen i stedet".

Så dette har blitt min nye leveregel. Helt utrolig at noe så lite og enkelt kan utgjøre så stor forskjell..

Jeg har enda en 6-7 uker igjen til fødsel, og har bevisst valgt å overhodet ikke tenke på dette. Er rett og slett ikke klar enda.

Håper jeg kunne hjelpe :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...