2 prinsesser Skrevet 23. november 2008 #1 Skrevet 23. november 2008 Har lest at noen prater om ett par t sjeer, menes da at barnet spiser et par sjeer, eller at jeg blander ut et par skjeer? Og hvor fort øker jeg mengden?
WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 23. november 2008 #2 Skrevet 23. november 2008 Det sammenfaller egentlig, et par skjeer med pulver + vann blir omtrent et par skjeer ferdig grøt ) Øk mengde annenhver dag. Så lenge du ser at magen er ok (ikke hard i magen), øk med f.eks. 2-3 skjer hver gang du øker. Når du er oppe i halv porsjon kan du øke til hel neste gang, men ikke alle barn går opp i porsjon så fort. Her tar vi det hele på slump - har nå spist grøt i ca 4 uker. Spiser under halv porsjon..
Gjest Skrevet 23. november 2008 #3 Skrevet 23. november 2008 Jeg kan jo si litt om min erfaring da. Vi begynte med nestle maisgrøt som jeg blandet med mm (kan også blandes med mme). Han fikk i begynnelsen velling av denne, men etterhvert begynte vi med den som grøt. Noen dager slurpet han i seg masse, mens andre dager ville han nesten ikke ha noe. Dermed er det vanskelig å si hvor mye, men det er jo bare til å prøve seg frem. Ta f. eks litt mm eller mme i en liten skål og ha så i litt og litt og litt grøtpulver til ønsket konsistens, hvis du syns det ser lite ut er det bare til å ha mer mme el. mm i og litt mer pulver.
2 prinsesser Skrevet 23. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 23. november 2008 Takk for svar, men hvor renende skal den være da?
Trulte76 Skrevet 23. november 2008 #5 Skrevet 23. november 2008 begynner med par skjeer med grøt til barnet. Så øker du på med ei skje etter par dager og øker mere og mere..tilvenning
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå