Anonym bruker Skrevet 23. november 2008 #1 Skrevet 23. november 2008 Åh, nå er jeg ganske fortvila her.. Gutten min er litt over 2 år gammel, og de siste 4 mnd har det ikke vørt noe problemer med å legge han, og han har sovet som en stein gjennom hele natten.. På fredag vpknet han flere ganger i løpet av natten og gråt og gråt, og ville ikke fortelle meg hva som var galt.. I går var han ganske sutrete, ble sint og lei seg for den minste lille ting, og han hadde fått noen små røde prikker og noen som så ut smo kviser nesten.. Det så ut som noe bleieutslett eller noe, siden det bare var i dette området også.. I går natt var han likedan, og gråt og gråt, men sovnet etter hvert.. I dag har han vært så rar, han har vært helt i hundre og kjempe glad, og i neste øyeblikk kjempe lei seg og grått.. de røde prikkene har blitt mange flere, men ikke noe vannkopplignende ellernoe sånt.. han har de på bena og noen på hendene og greier.. ringte legevakten men de sa at så lenge han var frisk og fin og ikke virket som de klødde eller noe, skulle jeg ikke ta han med bort.. Nå har han akkurat sovnet etter å ha skreket i over to timer, helt utrøstelig.. Han virket helt desperat, og han nektet å fortelle meg hva det var, ble bare enda mere lei seg.. endte med at faren hans måtte komme på besøk og til slutt sovnet han.. faren mener at han er redd, kanskje har hatt mareritt eller noe sånt, siden han sier nei når jeg spørr om han har vondt.. noen som har vært borti dette her? faren hans mener også at dette har ingenting med disse prikkene å gjøre, at de bare er noe utslett han har fått pga mat e.l. Jeg blir bare så frustrert når jeg ikke klarer å hjelpe han, for jeg aner ikke hva det er.. Han pleier å si ifra om han har vondt, og er han redd for noe sier han "mamma jeg er redd", og da er det jo lett å trøste han.. Nei, huffameien, han virker jo helt frisk på dagen.. Noen som har vørt borti dette?
kreps32 Skrevet 24. november 2008 #2 Skrevet 24. november 2008 Prikkene hørest ut som munn,hånd og fotsyke som går i barnehager for tiden.Min datter hadde d,begynte først som utslett i bleieområdet og prikker på tunga.Så kom det på hender og føtter.Fikk beskjed fra lege at det mest sannsynlig var brennkopper.Men etter at flere fikk det i bh,og gikk til forskjellige leger ble det klart at det var m,h og f.syke.Ikkje smittsomt,klør ikkje og går bort etter 2-3 ukers tid.Det med at han gråter på natta og er litt utilpass på dagen,har han fått 2 års jekslene?? MIn datter har ikkje fått dei,men klør noe veldig bak i munnen og liker ikkje at vi pusser der bak.Hatt perioder der hun våkner på natta og ikkje helt kan si kva ho grater for.Hører at flere som venter 2års jeksler har det sånn.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2008 #3 Skrevet 24. november 2008 jeg ville tatt en tur til fastlegen bare for å være på den sikre siden! høres ikke ut som om han har det noe greit, så ville nok sjekket hos lege! lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå