2.gangs Skrevet 23. november 2008 #1 Skrevet 23. november 2008 Gutten vår på 9 måneder hadde veldig fine rutiner med soving på dagtid, men nå i det siste har det blitt bare tull. Han virker trøtt, men bare hyler når han kommer i senga, og kan være våken fra feks 7 på morgene og frem til kl tre. Eller sover en dupp fra 9-11 og så vil han ikke sove mer før på kvelden. Er det vanlig at de endrer sånn på rutinene? Hvordan kommer vi evt inn i de igjen?
Solveig73 Skrevet 23. november 2008 #2 Skrevet 23. november 2008 Hei! Har ikke så mange svar, fordi vi sliter med samme problem! Vi har vært så heldige tidligere både med at hun sovnet uten problemer i egen seng, og da vi begynte med nattavvenning for to måneder siden, gikk dette også smertefritt. Men nå er det helt snudd opp-ned om natten. Hun har passert ni måneder, og vi har vært nødt til å både ty til flaskeom natten og ta henne inn i vår seng. Hun kan nå våkne to, tre ganger og være lys våken, gråte, bable, være helt turbo i sengen. I det siste har hun ikke roet seg før hun til slutt har fått mat. Vi har holdt det da gående i flere netter uten, og det har resultert i at vi begge foreldrene har vært søvnløse store deler av natten. Vi føler at vi har gått 15 skritt tilbake:-(
*Amy Lee 09.03.08 :) HAR FØDT! Skrevet 23. november 2008 #3 Skrevet 23. november 2008 ...ahhhh...som vi kjenner oss igjen her!! min lille skjønne snuppelupp på snart 8.5 mnd har hatt kjempefine søvnrutiner med 2 lurer på dagen,& har pleid & lagt seg for natten ved 20.00 tiden Men nå!!!...åh kjære vene...hun startet & snu helt totalt om for 14 dager siden....så nå sover hun max 1 lur om dagen...jeg legger henne ved 19-19.30 tiden,snuppa sover en halv time...& vips-så er hun våken helt til 23-24.00 på kvelden! våkner gjerne på natta for & få pupp...sover da i min seng til morningen. det er såååååå slitsomt selv om hun er super blid <3 jeg har en mistanke om at det kan være tennene oppe...hun har nemlig fått 2 tenner nede... Men uansett...så tar jeg imot gode råd med takk på hva man kan prøve ut for & få disse småtassene til & komme i rett dur igjen... Et ..sukk...fra en mor som savner tiden for seg selv,helt alene om kvelden
kitty08 Skrevet 24. november 2008 #4 Skrevet 24. november 2008 Å huff, kjenner jeg får angst for at dette kan skje her også. Er 8,5 mnd ... Men, ikke at det er noen trøst, så sier teorien at de ofte har urolige perioder ved ca 9 og 13 mnd. Fordi de lærer så mye nytt, som de "trener" på i søvne også. Krabbing ved ca 9 mnd og gåing ved ca 13 mnd. Det man "skal" gjøre er å være veldig fast på leggerutinene o.l. Men huff det høres forferdelig ut - man vil jo så gjerne at de snart skal sove ordentlig nå! Håper det går fort over, kanskje noen med erfaring kan svare.
Gjest Skrevet 24. november 2008 #5 Skrevet 24. november 2008 Har også en gutt på snart 9 mnd som har blitt kjempe tullete på nettene, dvs han legges ved 19 - 19:30 tiden. Da sover han til ca 23 - 24 da våkner han og er ganske våken, sutrer og holder på, lar jeg han sutre for lenge går det over i gråt og han blir kjempe sinna, så kan ikke akkurat overse ham. Har måttet ty til flaske for å få han til å sovne, noen ganger hjelper det andre ganger ikke, prøver å synge og stryke og hysje ham i søvn, tar som regel en time - halvannen før han sovner. Nå har han også da i tillegg begynt å våkne grytidlig om morgenen. Halv seks i helgen og nå i dag halv 5.. det er ikke mulig. Han hadde bæsj i bleia, så skiftet på den og det virket som han roet seg, men neida, etter 20 minutter hylskrek han, jeg prøvde å ta ham inn til oss, der blir han som alltid, helt hysterisk. For at mann og resten av familien som skal på jobb og skole,skulle få sove ett par timer til, måtte jeg til slutt stå opp med ham. Merker jeg blir så sint og sur på stakkars lille gutten min, er jo helt sykt å stå opp så tidlig. Jeg ber til guder om at han ikke fortsetter sånn og at det er tenner eller noe annet som plager han...... argh.. så altså ingen tips eller råd fra meg heller, bare måtte få ut litt frustrasjon på morgenkvisten her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå