Gå til innhold

Utregning av permisjonspenger?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg lurer litt på hvordan dem regner ut permisjonspenger. Jeg har tenkt å være hjemme et helt år og slik jeg har forstått det får jeg da 80% av den gjennomsnittelige inntekta mi i denne perioden. Det jeg da lurer på er:

Jeg jobber som sykepleier i en 100% stilling, jeg har tatt på meg en del ekstra ved siden av mine faste vakter og har hatt en litt høyere inntekt fra Januar til Juli i år. Fra juli ble jeg sykmeldt og kommer til å være det ut svangerskapet. Kan jeg da søke om at dem regner ut i fra de mnd jeg tjente mest? Jeg har lest en del på NAV sine sider uten å bli noe særlig klokere. Håper noen kan hjelpe meg c",)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139163590-utregning-av-permisjonspenger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er kompliserte regler. Så lenge du er i 100 % stilling tror jeg du er på den sikre siden. Da er det 6 beste av de siste 10 månedene tror jeg. Men hvis du går ned i stilling f.eks den siste måneden (ikke sykmelding, men hvis man f.eks går ned i stilling) er det den lønnen du har den dagen du går ut i permisjon tror jeg... Men er ikke helt sikker. Kanskje du må be om veiledning hos NAV. Tror jeg skal gjøre det. Mye å sette seg inn i :) Lykke til :)

Tusen takk for svar.

Jeg snakket med NAV i dag, det er jo så komplisert at det er til å bli gal av.

Siden jeg hadde en 100 % stilling har jeg i teorien ikke lov til å jobbe ekstra, ergo: jeg har "ingen" mnd jeg har tjent bedre enn andre. Det kommer tilgode på feriepengene mine og ikke i permisjonsutbetaling. Forstå det den som vil!!! At jeg jobber ekstra skal ikke lønne seg for andre enn kommunen tydeligvis. Så det med at dem skal regne ut i fra de 6 beste av de 10 siste mnd gjelder ikke meg. Men hadde jeg hatt en stillingsprosent på 80% så hadde det vært noe annet, Jaja c",) Jeg har i hvertfall fått svar på det jeg lurte på c",)

Jeg lurer på noe ang permisjonspengene jeg og, og låner plass på tråden din. :-)

Jeg går ut i permisjon i slutten av feb. I mai går jeg opp i annsinitet, og dermed går jeg opp 20.000,- i året. Får jeg det, eller får jeg det ikke før jeg er tilbake i jobb? Jeg får utbetalt av arbeidsplass, også får de igjen fra NAV. Noen som vet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...