Gå til innhold

Utregning av permisjonspenger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg lurer litt på hvordan dem regner ut permisjonspenger. Jeg har tenkt å være hjemme et helt år og slik jeg har forstått det får jeg da 80% av den gjennomsnittelige inntekta mi i denne perioden. Det jeg da lurer på er:

Jeg jobber som sykepleier i en 100% stilling, jeg har tatt på meg en del ekstra ved siden av mine faste vakter og har hatt en litt høyere inntekt fra Januar til Juli i år. Fra juli ble jeg sykmeldt og kommer til å være det ut svangerskapet. Kan jeg da søke om at dem regner ut i fra de mnd jeg tjente mest? Jeg har lest en del på NAV sine sider uten å bli noe særlig klokere. Håper noen kan hjelpe meg c",)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forøvrig kan du på Nav sin side regne ut hva du får.

Men når de regner ut summen så mener jeg at de regner ut 6 av de 10 siste mnd før fødselen. Dvs. de regner de mnd med mest inntekt.

Skrevet

Det er kompliserte regler. Så lenge du er i 100 % stilling tror jeg du er på den sikre siden. Da er det 6 beste av de siste 10 månedene tror jeg. Men hvis du går ned i stilling f.eks den siste måneden (ikke sykmelding, men hvis man f.eks går ned i stilling) er det den lønnen du har den dagen du går ut i permisjon tror jeg... Men er ikke helt sikker. Kanskje du må be om veiledning hos NAV. Tror jeg skal gjøre det. Mye å sette seg inn i :) Lykke til :)

Skrevet

Tusen takk for svar.

Jeg snakket med NAV i dag, det er jo så komplisert at det er til å bli gal av.