Gå til innhold

Utregning av permisjonspenger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg lurer litt på hvordan dem regner ut permisjonspenger. Jeg har tenkt å være hjemme et helt år og slik jeg har forstått det får jeg da 80% av den gjennomsnittelige inntekta mi i denne perioden. Det jeg da lurer på er:

Jeg jobber som sykepleier i en 100% stilling, jeg har tatt på meg en del ekstra ved siden av mine faste vakter og har hatt en litt høyere inntekt fra Januar til Juli i år. Fra juli ble jeg sykmeldt og kommer til å være det ut svangerskapet. Kan jeg da søke om at dem regner ut i fra de mnd jeg tjente mest? Jeg har lest en del på NAV sine sider uten å bli noe særlig klokere. Håper noen kan hjelpe meg c",)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forøvrig kan du på Nav sin side regne ut hva du får.

Men når de regner ut summen så mener jeg at de regner ut 6 av de 10 siste mnd før fødselen. Dvs. de regner de mnd med mest inntekt.

Skrevet

Det er kompliserte regler. Så lenge du er i 100 % stilling tror jeg du er på den sikre siden. Da er det 6 beste av de siste 10 månedene tror jeg. Men hvis du går ned i stilling f.eks den siste måneden (ikke sykmelding, men hvis man f.eks går ned i stilling) er det den lønnen du har den dagen du går ut i permisjon tror jeg... Men er ikke helt sikker. Kanskje du må be om veiledning hos NAV. Tror jeg skal gjøre det. Mye å sette seg inn i :) Lykke til :)

Skrevet

Tusen takk for svar.

Jeg snakket med NAV i dag, det er jo så komplisert at det er til å bli gal av.

Siden jeg hadde en 100 % stilling har jeg i teorien ikke lov til å jobbe ekstra, ergo: jeg har "ingen" mnd jeg har tjent bedre enn andre. Det kommer tilgode på feriepengene mine og ikke i permisjonsutbetaling. Forstå det den som vil!!! At jeg jobber ekstra skal ikke lønne seg for andre enn kommunen tydeligvis. Så det med at dem skal regne ut i fra de 6 beste av de 10 siste mnd gjelder ikke meg. Men hadde jeg hatt en stillingsprosent på 80% så hadde det vært noe annet, Jaja c",) Jeg har i hvertfall fått svar på det jeg lurte på c",)

Skrevet

Jeg lurer på noe ang permisjonspengene jeg og, og låner plass på tråden din. :-)

Jeg går ut i permisjon i slutten av feb. I mai går jeg opp i annsinitet, og dermed går jeg opp 20.000,- i året. Får jeg det, eller får jeg det ikke før jeg er tilbake i jobb? Jeg får utbetalt av arbeidsplass, også får de igjen fra NAV. Noen som vet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...