Gå til innhold

Koking av vann, hvor lenge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min får vann på flaske når han spiser grøt. Han er 6 mnd og jeg lurer på hvor lenge det er vanlig og koke vannet til disse små? Når begynte dere og gi vann rett fra springen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hs sa til meg at det er vanlig å koke frem til 6mnd, men må si at jeg koker fortsatt. Jeg er litt usikker, eller gammel vane er vond å vende etter en varm sommer i år. ;-D

De sier som sagt etter 6mnd, er bare jeg som må slutte å koke det.

Skrevet

jeg har ikke kokt vannet etter hun ble 5mnd. siden vannet her i kommunen er kjempe bra.

Skrevet

Jeg har heller ikke kokt vannet, siden snuppa ble 5 mnd. For å være ærlig, så har jeg ikke tenkt tanken på at jeg må koke det, når hun er blitt så stor. Det har iallefal gått bra uten å koke det.

Skrevet

Her er det litt farlig å anbefale den ene eller andre veien.. Du må ringe din helsestasjon å høre hva kommunelegen i din kommune sier.

Her i kommunen kunne vi slutte å koke ved 6 mnd's alder, mens i nabokommunen må de koke til 12 mnd.

Skrevet

Enig med Labambie her.. Hvis vi sier at du kan slutte når babyen er 6 mnd, så kan det hende du egentli bør koke det til h*n er 10 mnd, og du kan risikere at babyen blir syk, og det er jo ikke no vits i.. Nei, ring helsestasjonen og hør med dem hva kommunelegen sier..

Skrevet

Helsesøster sa til meg at når han er 6 mnd trenger ikke vannet kokes lengre...deilig!;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...