Gjest Sauen - uke 13 Skrevet 23. november 2008 #1 Skrevet 23. november 2008 Sambo skulle kjøre meg til jobb i dag, og vi slet skikkelig. Ingen problem å få opp bildøren - men å få den igjen derimot... Det virker som om den henger seg opp inni det "hulrommet" der den greia som hører til låsen ligger (ja jeg er dårlig på å forklare). Midt på siden av døra... Varmet opp der med lighter, men hjalp ikke særlig. Får ikke lukket døra før bilen er skikkelig varm, ihvertfall ikke før etter et kvarter. Sambo kjører litt over fem om morgenen når han skal på jobb, og det er jo kjipt hvis han må stå opp et kvarter tidligere hver dag så døra på bilen skal gå igjen... Noen tips?
Leandermamma Skrevet 23. november 2008 #2 Skrevet 23. november 2008 Du kan spraye inni der med frostspray ( fåes nok på bensinstasjonen). Frem til dere har fått kjøpt det, kan han knyte et tau i håndtaket på den "ødelagte" døren og feste tauet i håndtaket på den andre døren.
Mø schæl! Skrevet 23. november 2008 #3 Skrevet 23. november 2008 Huff ja, sånn er en av våre biler også. Skikkelig kjedelig :-(!! Det jeg pleier å gjøre, er å starte bilen om morgenen for å få den varm. Dette er egentlig mest pga komfort, det hjelper lite med døra... Iallfall, så låser jeg døra når jeg har satt meg inn, slik at man slipper å holde den igjen selv når man kjører (lite gunstig!). Når jeg gjør det sånn, så pleier døra å "smelte" på veien til jobben, slik at jeg får lukket den skikkelig når jeg kommer fram. Har lurt på lure tips selv jeg...
dåsa06 Skrevet 23. november 2008 #4 Skrevet 23. november 2008 Det finnes vel ulike sprayer, låsespray o.l som man kan ha på.... Spør på bensinstasjon.
Leandermamma Skrevet 23. november 2008 #5 Skrevet 23. november 2008 Glemte å skrive at en dæsj med låsolje inni "låsekassen" funker også.
Gjest Sauen - uke 13 Skrevet 23. november 2008 #6 Skrevet 23. november 2008 Takk for tips, tenkte å prøve sånn frostspray... Vanskelig med å knyte tau, siden det gjelder alle dørene. Dvs at hvis jeg, sambo og småen skal i bilen, blir tre dører åpnet - og samtlige umulig å lukke =(
Pysa Skrevet 23. november 2008 #7 Skrevet 23. november 2008 prøv å dytte den metalldelen som skal holde døra igjen med en skrutrekker eller noe -det gikk på eksbilen min
hamsterpia Skrevet 23. november 2008 #9 Skrevet 23. november 2008 Vi har samme problemet med bilen min. En morgen når jeg skulle levere guttungen hos dagmammaen og jeg hadde det litt travelt, så skjedde jo dette med sjåførdøra. Så jeg holdt døra inntil, og låste sentrallåsen fra innsiden. Da holder jo døra seg inntil, selv om den ikke er ordentlig igjen. Men det viste seg å ikke være så lurt, for når jeg kom til dagmmammaen, så kom jeg meg ikke ut igjen. Sentrallåsen fugerte ikke som den skulle når det var en dør som ikke var skikkelig lukket. Så der satt jeg da, mens dagmammaen sto på trappa og lo!
Gjest Sauen - uke 13 Skrevet 24. november 2008 #10 Skrevet 24. november 2008 Haha, hamsterpia=) Er en Volkswagen ja, Passat. Den skal på verksted på onsdag pga noe annet da, forhåpentligvis har de en løsning på problemet...
Espoir Skrevet 24. november 2008 #11 Skrevet 24. november 2008 Det samme skjuer her innimellom.Skjedde både i går og i dag. Varm opp bilen i godt tid før dere skal ut, så rodner det seg til dere skal av gårde.
*Timulia* Skrevet 24. november 2008 #12 Skrevet 24. november 2008 her har jeg faktisk et kjempetips damer!!!!!! Hent en brødpose, fylle den med skikkelig varmt vann (ikke full, kanskje 1/4) oh hold denne inntill låsen en stund. Er døra åpen og ikke går igjen, kan du bytte på å holde den på nøkkelhullet, og på "låsemekanismen" i døråpningen (flere som ikke er flinke på å forklare seg...). Da tiner låsen kjapt!
camilla^ Skrevet 24. november 2008 #13 Skrevet 24. november 2008 Gni stearin rundt omkring. Fungerer veldig bra har jeg funnet ut. Må ut å gjøre det med døra på bilen vår også, bakdøra ville ikke opp når jeg skulle ta ut barnesetene ista. veldig upraktisk når ungene måtte fort avgårde. De dro på ferie med tante ista......
Gjest Sauen - uke 13 Skrevet 24. november 2008 #14 Skrevet 24. november 2008 takk for tipsene=) alt skal prøves=)
Hufsla Skrevet 24. november 2008 #15 Skrevet 24. november 2008 hårføner vil vel også tine den fort. Låsespray er skikkelig fy. Når den skal på verksted så få de til å smøre opp.
**Frøken84** Skrevet 24. november 2008 #17 Skrevet 24. november 2008 Vi hadde samme problem med gammle golfen vår når det ble sikkelig kaldt. Du har ikke mulighet for å få instalert motorvarmer?
Økologisk_knekkebrød Skrevet 24. november 2008 #18 Skrevet 24. november 2008 Haha, skulle til å spørre i går om det ikke tilfeldigvis var en VW Passat. Vi har akkurat samme problemet med vår. Samboeren har prøvd forskjellige sprayer, uten resultat.
camomilla_80 Skrevet 24. november 2008 #19 Skrevet 24. november 2008 Helt typisk passat problem! (har kjørt vw/passat iflere år..) men hårføner fungere fort:) og en pose varmt vann som noen skrev her:)
Kirsebæra Skrevet 24. november 2008 #20 Skrevet 24. november 2008 Det SAMME skjer med vår! vi har også en passat.... holder på å bli klin gærn! nesten så jeg ikke tør å åpne elias si dør. men vi pleier å starte bilden en stund før og sette varmen(du har sånne derre....hmm...dingser:P som spyr ut varme vettu..i dashbordet, en på hver side av døra(ganske nært speilet), sett de ned mot døra slik at det blir varmt der. x'n måtte hele tida sette seg på huk å blåse varm luft inn i låsen....så komisk ut du....
Gjest Skrevet 24. november 2008 #21 Skrevet 24. november 2008 På bensinstasjoner og biltema selges noe som kalles silikonstift. Du tørker først av lista rundt døra og kliner litt av denne rundt kanten. gjenta 2-3 ganger i løpet av vinteren. Samme med låsolja; gjenta innimellom så den holder seg smurt:) Dette lærte jeg meg etter å ha gått inn i bilen gjennom bagasjeluka på volvoen min maaaange ganger i løpet av første vinteren jeg hadde bil. Må ha sett skikkelig lurt ut:) Men aldri hatt problemet siden.
Gjest Skrevet 24. november 2008 #22 Skrevet 24. november 2008 Hm. Jeg leste "åpnet" der det stod lukket... Hva bruker man mot rare øyne da tro...?
Gjest Sauen - uke 13 Skrevet 24. november 2008 #23 Skrevet 24. november 2008 Hehe, briller? =) Men her var jo mange gode tips da... høres ut som dette er et passat-problem ja...
Gjest Sauen - uke 13 Skrevet 24. november 2008 #24 Skrevet 24. november 2008 Vi har forresten egentlig ikke muligheten til å varme opp bilen før vi kjører. bor i 13-etasje og bilen står på felles parkeringsplass, vil ikke la bilen stå igang nede mens vi venter på at bilen skal bli varm... i tillegg står sambo tidlig nok opp fra før...=/ håper verkstedet kan ordne det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå