Nattinatta Skrevet 23. november 2008 #1 Skrevet 23. november 2008 vi har nå begynt å gi full posjon grøt til lillegutt på 4 mnd. det går veldig bra, og han ser ut til å like det godt! Når begynte dere med mer fast føde i løpet av dagen? Tenker da grøt til morgen og middagsglass i løpet av dagen. Hvor mye mme gir dere etter maten? vi gir mme, ikke noe mm.... og hvor mye mme drikker/drakk de uten fast føde...
WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 23. november 2008 #2 Skrevet 23. november 2008 Hei ) Her er minsten 5,5 mnd og vi har spist fast føde i ca en måned. Hun begynte å tulle så fælt om natten, så da innførte mor ordentlig matregime med faste tider osv. Bedret seg betraktelig. Dagen vår ser omtrent slik ut: kl 8: 165 ml mme kl 12-13. (litt varierende tidspunkt): liiiten porsjon grøt litt mindre enn halv porsjon tenker jeg + vann. (kl 15: kanskje litt mer mme, 120 ml ca) kl 16-17: halvt middagsglass (4 mnd) og 120 ml mme kl 18.45: 165 ml mme En gang i løpet av natta: 180 ml mme. Vi er ikke oppe i ful porsjon på noen av "fast føde"-måltidene. Det gikk så innmari tregt å få i gang grøtspisingen, at i stedet for å vente til vi var oppe i full porsjon der, så la jeg inn middagssmaksprøve, som nå har økt litt. Hun virker til å være mer glad i middag enn i grøt. Du kan fint øke mengden etter hvordan DITT barn vil ha det, er ingen fasit på det ) Tror du han vil ha mer i løpet av dagen, så innfør et måltid til )
Nattinatta Skrevet 23. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 23. november 2008 spiser han ikke mer mellom 8 og 15? synes ikke hu spiser såå mye da... her i gården går nok ikke det. hehe... men vi kan nok begynne med litt andre smaksprøver da! tror nok han kan være klar for litt annet... holer de lengre på f.eks middagsmat enn bare denne melka? Lillegutt begynte også å tulle så på natta... Og nå vet jeg ikke hva jeg skal tro om denne grøten. en ag sov han til 3.00 for så å spise 165 ml og sov til 7.30. drømmenatt spør du meg. men neste dag våknet han 23.30 for å spise 165 ml og kl 4.00 for så å være lys våken kl 6, og da startet dagen. hva skjer? det er jo ganske forskjellige netter da... er spendt på denne natten, siden de to forrige har vært topp og bånn, hehe...
WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 23. november 2008 #4 Skrevet 23. november 2008 Nei, hun spiser ikke så mye egentlig. Mme kl 8, grøt kl 12 og mme igjen kl 15.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå