Gå til innhold

Passer teutonia timmy ut hele vognperioden?

Anbefalte innlegg

Har veldig lyst på denne vognen, den er perfekt. men virker veldig liten. Er den det? Eventuelt tips om andre nette og lette sportvogner/triller med flat liggestilling? Er ikke ute etter en diger sak. Må også ha gode hjul som fungerer på turstier.

Fortsetter under...

Hi igjen her: I følge målene på den er den jo like stor som andre sportsvogner, 90 cm lengde, 30 cm bredde og 58 cm høyde under kalesjen. Så da er den vel kanskje ikke så liten likevel da? Men varer sportsvogner med dette standard målet ut hele perioden?

Fant målene her:

http://www.barnevognguiden.no/teutonia/teutonia-timmy.html

Ja håper noen kan svare for denne vognen hadde bare vært perfekt! Om en 2- 3 åring ikke får plass å sove i den, er det i det minste plass til at han kan sitte i den da? Er ikke 3 år nå altså, bare tenker langsiktig ;-)

Jeg har denne vognen. Det er en god, lett og stabil trille. Vogner med standarsmål holder etter min erfaring ikke ut hele vognperioden, men det kommer jo også an på str. på barnet og hvor lenge de bruker vogn. Min gutt kunne sove i timmyen til han var 2 år, da stakk beina utfor. Men vi la bare en pute under beina så ikke kanten på fotbrettet gnagde. Sluttet å sove på dagtid da han var ca 2,5 år.

Ryggen på timmy (og alle andre teutonia-vogner) er ganske kort, men høyden under kalesjen er ok. Da eldste gutten vår var 3 år kunne han fremdeles sitte i timmyen med kalesjen på (men da var det i hovedsak minsten som brukte vognen), men hodet stakk godt over ryggstøtten. Egentlig så har jo ikke det så mye å si, sjelden de sitter å lener seg bak når de er så store.

Nå står den i bhg som sovevogn til minste, god til det bruket også =)

Så egentlig er vel svaret at den nok kan brukes ut vognperioden, og at en 3-åring kan sitte i den.

Den er helt super. Jeg har hatt en god del vogner til nå og trillet mange og dette er uten tvil den beste for både mor og barn etter min mening. Den veier bare 10 kg som absolutt betyr noe når du skal opp/ned bakker, ut/inn av bil og trapper. Den er utrolig god å trille. Det er ikke lufthjul, men god demping så du kan fint gå på turstier. Den er nok mer humpete enn vogner med lufthjul, men fungere helt fint. Håndtaket kan tas helt ned slik at storebror kan trille lillebror noen som er veldig morsomt her (holder jo jeg å). Vogna tar liten plass dersom du har den med på cafe eller andre trange plasser. Den er smal og den tar liten plass om du legger ned håndtaket. JEg syntes heller ikke den er kort til soving. Han eldste på 2 har enda god plass i den, og han har ikke plass i alle andre vogner. Et STORT pluss er at du kan ta opp fotbretter så barnet sover godt. Jeg har brukt titanium, gt og et par andre tvillingvogner der ma ikke kan ta opp fotbrettet, og det kan IKKE anbefales. Det stopper blodomløpet i beina. Kalesja på timmyen er stor og lun og det er utrolig greit når det er dårlig vær eller sovetid. Kurven under er også grei. Jeg må jo si at prisen også er ganske bra. Jeg kjøpte min for 3000 tror jeg og det er den absolutt verdt. Den er utrolig enkel å legge sammen og kjempe fin. Min favoritt vogn. Det går også å ha mykbag i dersom man skulle trenge det. Personlig vil jeg helst ha de minste mot meg men det er smak og behag.

Annonse

Ja, men jeg har hatt scooter og jeg likte den ikke. Den knirket veldig, var stress å snu pga. lite fjæring. Og fordi ryggen ikke gikk an å legge helt flatt ble mini liggende å se nedover med hodet, altså litt dårlig lufttilførsel. Håper derfor timmy er bedre for oss :-)

Man får kjøpt både softbag og forlenger til timmyen, slik at den og fungerer som en vogn for små babyer. Timmyen er jo liten og nett, veldig god å trille, og man kan bruke den til hele vogn-perioden.

Ett aber når man har baby i den er jo at man ikke kan ha babyen mot seg, da timmyen ikke er vendbar.

Jeg kjøpte en timmy til min datter når hun var 6 mnd, synes det var litt slitsomt å ikke kunne ha henne mot meg jeg da, og hun satte fast foten hele tiden der bøylen som holder fotbrettet er festet.

Jeg for min del synes ikke det var noe særlig ok, så jeg solgte timmyen og kjøpte en mistral i stedet, og er mye mer fornøyd med mistralen.

Men man kan bruke timmyen fra nyfødt, men vil kanskje ikke si det er helt optimalt, ikke for min del i allefall. Men ellers er timmyen en skikkelig god vogn.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...